Informal Learning and Digital Media
Constructions, Contexts, Concequences
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
School no longer holds a monopoly on education. Learning is distributed across a range of sites and settings, and media and ICTs hold important stakes in this process of diversification. This conference will present and discuss the most advanced and exciting research on informal learning, its mediatized constructions, socio-cultural contexts and educational consequences.
Von Klappentext im Konferenz-Band Informal Learning and Digital Media (2006) Kapitel
- Reflections on pedagogy - Reframing practice to foster informal learning with social software (Anne Bartlett-Bragg)
- Electronic networks in political activities (Knut G. Andersen)
- Learning by playing with digital technology - Informal learning in a formal learning environment (Nana Benjaminsen)
- Informal learning with mobile devices - moblogging as learning resource? (Mette Berth) (2006)
- Children, Music and Creativity (Søren Skøtt)
- Landscapes of tools and services reconsidered - New directions for informal learning support in higher education? (Sebastian Fiedler)
Dieser Konferenz-Band erwähnt ...
Dieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, CSCL, del.icio.us, Digitalisierung, Explizites Wissen, Handyverbot in der Schule, iPhone, Kinder, Künstliche Intelligenz (KI / AI), LehrerIn, NetVibes, non-formal learning, Projektschule Goldau, Technorati, Unterricht, Wikipedia, Wissensmanagement |
Tagcloud
Zitate im Konferenz-Band
In the coming years, children will be coming into classrooms with increasingly powerful mobile
technology that has the potential to disrupt classrooms as environments of carefully managed
conversation. This is a real conflict, because for now it results in the exclusion of mobile technology
in the classroom. At the same time, however, these devices have the potential to create new worlds
through enriched interaction. Such interaction is expressed e.g. through the means of talking, texting
and taking pictures with a mobile phone.
Von Mette Berth im Konferenz-Band Informal Learning and Digital Media im Text Informal learning with mobile devices (2006) Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Mobile Learning - Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (Claudia de Witt, Almut Sieber) (2013)
- 5. Informelles Mobiles Lernen (Matthias Rohs)
Volltext dieses Dokuments
Landscapes of tools and services reconsidered: Artikel als Volltext (: , 164 kByte) | |
Reflections on pedagogy: Artikel als Volltext (: , 91 kByte) | |
Informal learing with mobile devices: Artikel als Volltext (: , 143 kByte) | |
Learning by playing with digital technology: Artikel als Volltext (: , 160 kByte) | |
Electronic networks in political activities: Artikel als Volltext (: , 75 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und diese Konferenz-Proceedings
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er diese Konferenz-Proceedings ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat diese Konferenz-Proceedings auch schon in Blogpostings erwähnt.