Journal of Technology, Learning, and Assessment (Volume 9)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Bemerkungen zu dieser Zeitschrift
This collection of articles should by no means be considered a definitive
exploration of 1:1 computing, given that the body of information
is growing quickly. Although empirical research studies in bona fide 1:1
settings is still quite limited, it is our hope and expectation that our collective
understanding about the implementation and outcomes of 1:1 programs
will continue to develop through scholarly reflection and sharing.
Furthermore, as educational technology continues to evolve, our notion
of concepts like 1:1 computing will undoubtedly also evolve. It is our
sincere hope that the collected efforts of researchers and evaluators will
document as well as inform the next generation of educational policy and
practice. Thus, we are pleased to present this special edition of the Journal
of Technology, Learning and Assessment.
Von Damian Bebell, Laura M. O’Dwyer in der Zeitschrift Journal of Technology, Learning, and Assessment (Volume 9) im Text Educational Outcomes and Research from 1:1 Computing Settings (2010) Kapitel
- Laptops and Fourth Grade Literacy - Assisting the Jump over the Fourth-Grade Slump (Kurt A. Suhr, David A. Hernandez, Douglas Grimes, Mark Warschauer) (2010)
- The End of Techno-Critique - The Naked Truth about 1:1 Laptop Initiatives and Educational Change (Mark E. Weston, Alan Bain) (2010)
- Educational Outcomes and Research from 1:1 Computing Settings (Damian Bebell, Laura M. O’Dwyer) (2010)
Diese Zeitschrift erwähnt ...
Diese Zeitschrift erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
12 Erwähnungen
- New Technology and Digital Worlds - Analyzing Evidence of Equity in Access, Use, and Outcomes (2010)
- Can One Latop Per Child Save The World's Poor? (Mark Warschauer, Morgan Ames) (2010)
- Mobile Learning in Widening Contexts - Concepts and Cases (Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook) (2011)
- Lerner/innen-zentrierter Unterricht mit Netbooks - Drei Fallbeispiele von mobilem Lernen in Schweizer Schulen (Christoph Pimmer, Urs Gröhbiel) (2011)
- 2. Workshop «Lerninfrastruktur in Schulen: 1:1-Computing» (Richard Heinen, Andreas Breiter, Beat Döbeli Honegger, Michael Kerres, Renate Schulz-Zander, Joachim Wedekind, Stefan Welling) (2011)
- DeLFI 2011 - Workshopband (Holger Rohland, Andrea Kienle, Steffen Friedrich) (2011)
- One Laptop per Child Birmingham - Case Study of a Radical Experiment (Mark Warschauer, Shelia R. Cotten, Morgan Ames) (2012)
- Tablet use in schools - a critical review of the evidence for learning outcomes (B. Haßler, L. Major, S. Hennessy) (2015)
- ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen (Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Kerstin Drossel, Wilfried Bos) (2016)
- One-to-One Computing and Student Achievement in Ohio High Schools (Nancy L. Williams, Karen H. Larwin) (2016)
- Tablets in Schule und Unterricht - Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien (Jasmin Bastian, Stefan Aufenanger) (2017)
- Methods matter (Stefan Welling)
Volltext dieses Dokuments
The End of Techno-Critique: Artikel als Volltext (: , 235 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-01-28) | |
Laptops and Fourth Grade Literacy: Artikel als Volltext (: , 336 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-01-28) | |
Educational Outcomes and Research from 1:1 Computing Settings: Artikel als Volltext (: , 240 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und diese Zeitschrift
Beat hat diese Zeitschrift während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar.