The Computer ClubhouseConstructionism and Creativity in Youth Communities
|
![]() |

Zusammenfassungen

Dieses Buch erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Internet, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
9 Erwähnungen 
- Programming Multimedia Stories in Scratch to Integrate Computational Thinking and Writing with Elementary Students (Shaunna Smith, Lauren E. Burrow)
- Internet für Psychologen (Bernad Batinic) (1997)
- New Technology and Digital Worlds - Analyzing Evidence of Equity in Access, Use, and Outcomes (2010)
- SIGCSE 2013 - The 44th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE '13, Denver, CO, USA, March 6-9, 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) (2013)
- The social turn in K-12 programming - Moving from computational thinking to computational participation (Yasmin B. Kafai, Leo Leppänen, Quinn Burke, Juho Leinonen, Arto Hellas) (2013)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- Modality matters - Understanding the Effects of Programming Language Representation in High School Computer Science Classrooms (David Weintrop) (2016)
- Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Peter J. Rich, Charles B. Hodges) (2017)
- 24. Computational Participation - Teaching Kids to Create and Connect Through Code (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2017)
- 24. Computational Participation - Teaching Kids to Create and Connect Through Code (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2017)
- Lifelong Kindergarten - Cultivating Creativity through Projects, Passion, Peers, and Play (Mitchel Resnick) (2017)
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- An Analysis of Use-Modify-Create Pedagogical Approach's Success in Balancing Structure and Student Agency (Diana Franklin, Merijke Coenraad, Jennifer Palmer, Donna Eatinger, Anna Zipp, Marco Anaya, Max White, Hoang Pham, Ozan Gökdemir, David Weintrop) (2020)
- An Analysis of Use-Modify-Create Pedagogical Approach's Success in Balancing Structure and Student Agency (Diana Franklin, Merijke Coenraad, Jennifer Palmer, Donna Eatinger, Anna Zipp, Marco Anaya, Max White, Hoang Pham, Ozan Gökdemir, David Weintrop) (2020)
Co-zitierte Bücher

Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School
(Idit Harel) (1991)



Confronting the Challenges of Participatory Culture
Media Education for the 21st Century
(Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) (2006)



Living and Learning with New Media
Summary of Findings from the Digital Youth Project
(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008)


Women and Information Technology
Research on Underrepresentation
(J. McGrath Cohoon, William Aspray) (2006)
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.