World Yearbook of Education 2021Accountability and Datafication in the Governance of Education
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Providing a comprehensive introduction to the topic of accountability and datafication in the governance of education, the World Yearbook of Education 2021 considers global policy dynamics and policy enactment processes. Chapters pay particular attention to the role of international organizations and the private sector in the promotion of performance-based accountability (PBA) in different educational settings and at multiple policy scales.
Organized into three sections, chapters cover: the global/local construction of accountability and datafication; global discourse and national translations of performance-based accountability policies; and enactments and effects of accountability and datafication, including controversies and critical issues.
With carefully chosen international contributions from around the globe, the World Yearbook of Education 2021 is ideal reading for anyone interested in the future of accountability and datafication in the governance of education.
Von Klappentext im Buch World Yearbook of Education 2021 (2020) Organized into three sections, chapters cover: the global/local construction of accountability and datafication; global discourse and national translations of performance-based accountability policies; and enactments and effects of accountability and datafication, including controversies and critical issues.
With carefully chosen international contributions from around the globe, the World Yearbook of Education 2021 is ideal reading for anyone interested in the future of accountability and datafication in the governance of education.
Kapitel
- 1. The Construction of Worlds - On the Function and Fiction of quantified data in education policy (Eric Mangez, Pieter Vanden Broeck)
- 2. The construction of SDG4 - Reconciling democratic imperatives and technocratic expertise in the making of global education data? (Clara Fontdevila, Sotiria Grek)
- 3. Re-engineering the infrastructure of performance-based accountability - For-profit philanthropy, learning sciences, and automated education at the Chan-Zuckerberg Initiative (Seite 37 - 53) (Ben Williamson)
- 4. Between Fairness Optimization and ‘Inequalities of Dataveillance’ - the Emergence and Transformation of Social Indices in German School Monitoring and Management (Seite 54 - 72) (Sigrid Hartong, Andreas Breiter)
- 5. Capacity Building as the ‘Third Translation’ - The Story of PISA-D in Cambodia (Seite 72 - 88) (Radhika Gorur, Camilla Addey)
- 6. National Testing and Accountability in the Scandinavian Welfare States - Education Policy Translations in Norway, Denmark and Sweden (Seite 91 - 107) (Guri Skedsmo, Linda Rönnberg, Christian Ydesen)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Computer, Curriculum / Lehrplan, Deutschland, Eltern, Gesellschaft, Internet, Kinder, Lehrplan 21, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
3 Erwähnungen
- Datengetriebene Schule - Forschungsperspektiven im Anschluss an den 27. Kongress der DGfE (Mandy Schiefner, Sandra Hofhues, Andreas Breiter) (2021)
- Die Schule als digitale Bewertungsfiguration? - Zur Soziomaterialität von Algorithmen und Daten (Juliane Jarke, Andreas Breiter)
- Die datafizierte Schule (Annekatrin Bock, Andreas Breiter, Felicitas Macgilchrist, Sigrid Hartong, Juliane Jarke, Sieglinde Jornitz) (2023)
- Datafizierte Gesellschaft | Bildung | Schule (Andreas Breiter, Annekatrin Bock)
- Datafizierung in der Bildung - Kritische Perspektiven auf digitale Vermessung in pädagogischen Kontexten (Mandy Schiefner, Sandra Hofhues, Andreas Breiter) (2023)
- All is data? - Ein (Schreib-)Gespräch unter Herausgeber:innen (Mandy Schiefner-Rohs, Sandra Hofhues, Andreas Breiter)
Volltext dieses Dokuments
Between Fairness Optimization and ‘Inequalities of Dataveillance’: Kapitel als Volltext (: , 624 kByte) | |
Capacity Building as the ‘Third Translation’: Kapitel als Volltext (: , 125 kByte) | |
National Testing and Accountability in the Scandinavian Welfare States: Kapitel als Volltext (: , 143 kByte) | |
Re-engineering the infrastructure of performance-based accountability: Kapitel als Volltext (: , 133 kByte) | |
World Yearbook of Education 2021: Gesamtes Buch als Volltext (: , 5537 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.