/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

International Conference on Computational Thinking Education

Hong-Kong, 13.-15.07.2017
Siu Cheung Kong, Josh Sheldon, Robert Kwok-yiu Li , local web 
Thumbnail des PDFs

iconZusammenfassungen

International Conference on Computational Thinking EducationInternational Conference on Computational Thinking Education 2017 (CTE2017) is the first international conference organized by CoolThink@JC, created and funded by The Hong Kong Jockey Club Charities Trust, and co-created by The Education University of Hong Kong, Massachusetts Institute of Technology, and City University of Hong Kong.
CoolThink@JC strives to inspire students to apply digital creativity in their daily lives and prepare them to tackle future challenges in any fields. Computational thinking (CT) is considered as an indispensable capability to empower students to move beyond mere technology consumption and into problem-solving, creation and innovation. This 4-year initiative educated over 16,500 upper primary students at 32 schools on computational thinking through coding education. Moreover, through intensive professional training, the Initiative develops the teaching capacity of 100 local teachers and helps them master the coding and computational thinking pedagogy. Over time the project teams target to affect greater change by sharing insights and curricular materials with policymakers and educators in Hong Kong.
“Computational Thinking Education” is the main theme of CTE2017 which aims to keep abreast of the latest development of how to facilitate students’ CT abilities, and disseminate findings and outcomes on the implementation of CT development in school education. It comprises keynote and invited speeches by internationally renowned scholars, panel discussions, academic paper presentation, booth exhibition on STEM/Coding products and solutions, and student and teacher poster presentation and demonstration.
Von Klappentext im Konferenz-Band International Conference on Computational Thinking Education (2017)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieser Konferenz-Band erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Ainley, Ashok R. Basawapatna, Vicki E. Bennett, Julian Fraillon, Tim Friedman, Eveline Gebhardt, Andri Ioannidou, Kyu Han Koh, Karl R. Popper, Alexander Repenning, Wolfram Schulz, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), computational thinkingcomputational thinking, ICILS, Informatikcomputer science, Informationskompetenzinformation literacy, Innovationinnovation, Kreativitätcreativity, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994  Alles Leben ist Problemlösen (Karl R. Popper) 6, 8, 2, 2, 2, 10, 13, 14, 9, 9, 9, 751979590
2013 local web International Computer and Information Literacy Study (Julian Fraillon, Wolfram Schulz, John Ainley) 8, 8, 11, 7, 17, 22, 18, 11, 11, 11, 16, 13281813666
2014 local web Preparing for Life in a Digital Age (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 11, 7, 6, 10, 7, 9, 19, 15, 9, 9, 9, 748577706
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 10, 10, 10, 9, 10, 15, 21, 13, 11, 11, 12, 131342113995
2011 local web Computational Thinking Patterns (Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna) 3, 6, 7, 1, 12, 11, 19, 13, 9, 9, 9, 78347489

iconDieser Konferenz-Band  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW International Conference on Computational Thinking Education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 6434 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Assessing Students’ Computational Thinking in a Learning by Modeling Environment: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 201 kByte)
Computational Thinking as a Key Competence: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 123 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diese Konferenz-Proceedings

Beat hat diese Konferenz-Proceedings während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.