/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Teaching as a Design Science

Building Pedagogical Patterns for Learning and Technology
,  local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Teaching as a Design ScienceTeaching is changing. It is no longer simply about passing on knowledge to the next generation. Teachers in the twenty-first century, in all educational sectors, have to cope with an ever-changing cultural and technological environment. Teaching is now a design science. Like other design professionals - architects, engineers, programmers - teachers have to work out creative and evidence-based ways of improving what they do. Yet teaching is not treated as a design profession. Every day, teachers design and test new ways of teaching, using learning technology to help their students. Sadly, their discoveries often remain local. By representing and communicating their best ideas as structured pedagogical patterns, teachers could develop this vital professional knowledge collectively. Teacher professional development has not embedded in the teacher's everyday role the idea that they could discover something worth communicating to other teachers, or build on each others' ideas. Could the culture change? From this unique perspective on the nature of teaching, Diana Laurillard argues that a twenty-first century education system needs teachers who work collaboratively to design effective and innovative teaching.
Von Klappentext im Buch Teaching as a Design Science (2012)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. Teaching as a Design Science
  • 2. What is formal learning?
  • 3. What Students Bring to Learning
  • 4. What it Takes to Learn
  • 5. What it Takes to Teach
  • 6. Motivating and Enabling the Learning Cycle
  • 7. Learning Through Acquisition
  • 8. Learning throuh Inquiry
  • 9. Learning through Discussion
  • 10. Learning throuh Practice
  • 11. Learning through Collaboration
  • 12. Teaching as Developing Pedagogical Patterns

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
formal learningformal learning , LehrerInteacher , Lernenlearning , patternpattern , Strukturstructure , WebQuest , Zone of Proximal Development

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, informal learning, Kinder, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

icon13 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

iconVolltext dieses Dokuments

Teaching as a Design Science: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2766 kByte)

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

BeatFalsch ( 10.12.2013)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Teaching as a Design Science E - - 0 041580387X Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt ein physisches und ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Beat hat dieses Buch auch schon in Blogpostings erwähnt.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.