Personen mit Lud
Name | Ist AutorIn von | wird erwähnt in |
---|---|---|
Armin Lude | Biologische Bildung in der digitalen Welt(2022) ![]() | |
Reto Luder | Medienkompetenz im sonderpädagogischen Unterricht (2004) ![]() | Siehe Medienkompetenz im sonderpädagogischen Unterricht (2004) ![]() |
M. Lüder | Ein Modellbasierter Ansatz für den Entwurf von e-Learning Umgebungen (2004) ![]() ![]() | Siehe Ein Modellbasierter Ansatz für den Entwurf von e-Learning Umgebungen (2004) ![]() ![]() |
Johannes Luderschmidt | Eine Kategorisierung und Katalogisierung von AR & VR Projekten für die (Hoch-) Schullehre (2021) ![]() ![]() | Siehe Eine Kategorisierung und Katalogisierung von AR & VR Projekten für die (Hoch-) Schullehre (2021) ![]() ![]() |
Jochen Ludewig | Studien-Arbeiten (1992) ![]() | Siehe Studien-Arbeiten (1992) ![]() |
Petra Ludewig | MAPA - A Mapping Architecture for People’s Associations (2004) ![]() ![]() | Siehe MAPA - A Mapping Architecture for People’s Associations (2004) ![]() ![]() |
H. Ludgate | Horizon Report 2013 (2013) ![]() ![]() | Siehe Horizon Report 2013 (2013) ![]() ![]() |
Stephanie Ludi | Using Tangible Manipulatives for Hands-on Activities in Undergraduate Computer Science Classes (Abstract Only)(2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Developing inclusive outreach activities for students with visual impairments(2008) ![]() ![]() Teaching Inclusive Thinking to Undergraduate Students in Computing Programs(2018) ![]() ![]() Accelerating K-12 computational thinking using scaffolding, staging, and abstraction(2013) ![]() ![]() SIGCSE special project showcase(2011) ![]() ![]() Active Learning with LEGO for Software Requirements(2019) ![]() ![]() | |
Steffen Lüdke | In der Schulwolke (2017) ![]() | Siehe In der Schulwolke (2017) ![]() |
Pete Ludovice | CoWeb Guide for Teachers (2001) ![]() ![]() When Collaboration doesn't work (2002) ![]() ![]() Using a CSCL-Driven Shift in Agency to Undertake Educational Reform (1999) ![]() ![]() | |
Andreas Lüdtke | Wege aus der Ironie in Richtung ernsthafter Automatisierung (2015) ![]() ![]() | Siehe Wege aus der Ironie in Richtung ernsthafter Automatisierung (2015) ![]() ![]() |
Sten Ludvigsen | Approaching institutional contexts (2006) | Siehe Approaching institutional contexts (2006) |
H.-J. Ludwig | Statistikprogramm zur Berechnung des exakten Tests von Fisher(1986) ![]() ![]() | |
Heidrun Ludwig | Unterrichtsreflexion mit ungewöhnlichen Mitteln(2006) (erschienen in LOG IN 141/142/2006) | |
Julia Ludwig | Introduction to business informatics with Greenfoot using the example of airport baggage handling(2010) ![]() ![]() | |
Lewis D. Ludwig | Technically speaking(2007) ![]() ![]() | |
Luise Ludwig | Siehe Luise Ludwig | Siehe Luise Ludwig |
Martin Ludwig | Sekundarstufe II: Thema und Werkzeug Computer als selbstverständliches Pflichtfach? (2006) ![]() ![]() Bildung im Netz (2016) (2016) ![]() ![]() | |
Matthias Ludwig | Der Schildkröte das Fliegen beibringen (2021) ![]() ![]() Are Wikis and Weblogs an Appropriate Approach to Foster Collaboration, Reflection and Students’ Motivation? (2010) ![]() ![]() "Digitechnikum"(2020) ![]() ![]() | |
Oriana Gebhard Ludwig | Förderung des Informatik-Interesses bei Frauen am Beispiel der Itgirls@HSLU Workshops der Hochschule Luzern (2018) ![]() ![]() | Siehe Förderung des Informatik-Interesses bei Frauen am Beispiel der Itgirls@HSLU Workshops der Hochschule Luzern (2018) ![]() ![]() |
Stefan Ludwigs | Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality Setting (2018) ![]() ![]() | Siehe Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality Setting (2018) ![]() ![]() |
Marianne Ludwig-Tauber | Der Unterrichtsbesuch in der Aufsicht und Beratung von Lehrpersonen(1995) ![]() ![]() | |
Adam Ludwin | A Letter to Jamie Dimon (2017) ![]() ![]() | Siehe A Letter to Jamie Dimon (2017) ![]() ![]() |
Margaret Luebs | Frequency of Instructor- and Student-Centered Teaching Practices in Introductory CS Courses(2019) ![]() ![]() | |
Richard M. Luecht | Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (2012) ![]() ![]() | Siehe Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (2012) ![]() ![]() |
Steve Luecking | Curricular Considerations for Supporting Careers in Computer Graphics(2003) ![]() ![]() | |
Christopher Lueg | From Usenet to CoWebs (2002) | Siehe From Usenet to CoWebs (2002) |
A. W. Luehrman | Should the Computer Teach the Student, or Vice-Versa? (1972) ![]() | Siehe Should the Computer Teach the Student, or Vice-Versa? (1972) ![]() |
Vanda Luengo | Preface(2007) ![]() | |
Chris Lüer | DynaTable(2009) (erschienen in WikiSym 2009) DistriWiki (2007) ![]() 'You mean we have to work together!?!' (2010) ![]() ![]() | |
Alfred Lothar Luft | Grundlagen einer Theorie der Informatik(1992) ![]() ![]() | |
Florian Luft | Einleitung ins Kapitel «Grenzenlos»(2006) (erschienen in OpenSource Jahrbuch 2006) | |
Jürgen Luga | Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2017) ![]() ![]() | Siehe Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2017) ![]() ![]() |
Michael Luger | Zwei Stunden und der Rest der Woche (2006) ![]() ![]() | Siehe Zwei Stunden und der Rest der Woche (2006) ![]() ![]() |
David Luginbuhl | CS1 assessment using memory diagrams(2004) ![]() ![]() | |
Gabriel G. Lugo | Project Numina: Enhancing Student Learning with Handheld Computers (2005) ![]() ![]() | Siehe Project Numina: Enhancing Student Learning with Handheld Computers (2005) ![]() ![]() |
Marco Lügstenmann | Befragung zum Lehrpersonenmangel im Kanton Luzern (2023) ![]() ![]() | Siehe Befragung zum Lehrpersonenmangel im Kanton Luzern (2023) ![]() ![]() |
Niklas Luhmann | Siehe Niklas Luhmann | Siehe Niklas Luhmann |
Debora Lui | From Theory Bias to Theory Dialogue (2019) ![]() ![]() Understanding High School Students' Reading, Remixing, and Writing Codeable Circuits for Electronic Textiles(2017) ![]() ![]() Cupcake cushions, scooby doo shirts, and soft boomboxes(2013) ![]() ![]() | |
Debora A. Lui | Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014) ![]() ![]() | Siehe Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014) ![]() ![]() |
Piret Luik | Effective Characteristics of Learning Multimedia(2009) ![]() ![]() | |
José Luis Sierra | A Game-Based Adaptive Unit of Learning with IMS Learning Design and ![]() ![]() An environment for supporting active learning in courses on language processing(2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Production and Deployment of Educational Videogames as Assessable Learning Objects(2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) | |
M. Luisa Córdoba Cabeza | CacheSim(1999) ![]() ![]() | |
Carmen Luisa Padrón | MD2 Method(2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) | |
Bence Lukács | Paradigmenwechsel 2.0?(2012) (erschienen in Zukunft des Lernens) | |
Vlatko Lukarov | Data Models in Learning Analytics(2014) ![]() ![]() AiX-Analytics: Analytics Tool at RWTH Aachen University (2017) ![]() ![]() Analytics Prototype for Data Driven Decision Making for Blended Learning Strategies in HEI(2017) ![]() ![]() | |
Mario Lukas | Das Calliope-Buch (2017) | Siehe Das Calliope-Buch (2017) |
Falk Lüke | Die digitale Gesellschaft (2012) ![]() | Siehe Die digitale Gesellschaft (2012) ![]() |
Paul A. Luker | Never mind the language, what about the paradigm?(1989) ![]() ![]() | |
Trevor Lukey | Implementation of a debugging aid for logic errors in Pascal programs(1987) ![]() ![]() | |
Stacy Lukins | A tutorial program for propositional logic with human/computer interactive learning(2002) ![]() ![]() | |
Aleksi Lukkarinen | Classifying the tools of contextualized programming education and forms of media computation(2016) (erschienen in Koli Calling 2016) | |
Heide Lukosch | Weit weg und doch nah dran(2010) (erschienen in DeLFI 2010) | |
Stephan Lukosch | Patterns for Computer Mediated Interaction (2007) ![]() Verteilte Softwarepraktika mit der Projektmethode(2005) ![]() ![]() CSCL unplugged(2006) ![]() ![]() | |
Kristina Luksch | Project Heb@AR (2020) ![]() ![]() | Siehe Project Heb@AR (2020) ![]() ![]() |
Nico Lumma | Kommunikation der Zukunft (2012) ![]() ![]() | Siehe Kommunikation der Zukunft (2012) ![]() ![]() |
Markus Lumpert | Handys werden weggesperrt (2009) ![]() ![]() | Siehe Handys werden weggesperrt (2009) ![]() ![]() |
A. A. Lumsdaine | Teaching Machines and Programmed Learning (1960) ![]() | Siehe Teaching Machines and Programmed Learning (1960) ![]() |
Manish Lumsdaine | NSF/IEEE-TCPP curriculum initiative on parallel and distributed computing(2011) ![]() ![]() | |
Andreas Lund | Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (2006) ![]() | Siehe Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (2006) ![]() |
Chester Lund | Concurrency the first year (panel session)(2000) ![]() ![]() | |
Kristine Lund | Rainbow(2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) How do argumentation diagrams compare when student pairs use them as a means for debate or as a tool for representing debate?(2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) Tatiana: an environment to support the CSCL analysis process (2009) Analytical Frameworks for Group Interactions in CSCL Systems (2010) ![]() ![]() | |
Björn Lundell | Running research-oriented final year projects for CS and IS students(2003) ![]() ![]() | |
Karin Lundgren-Cayrol | The MOT+Visual Language for Knowledge-Based Instructional Design(2007) ![]() ![]() | |
Patrik Lundh | Concepts before coding (2019) ![]() ![]() | Siehe Concepts before coding (2019) ![]() ![]() |
Karsten Lundqvist | An Agile Conversion Masters Degree Programme in Software Development(2018) ![]() ![]() | |
Joe C. Lundy | Tournament play in CS1(1997) ![]() ![]() | |
Martin Lüneberger | Diklusive Lernwelten (2021) ![]() ![]() | Siehe Diklusive Lernwelten (2021) ![]() ![]() |
Max Lungarella | 50 Years of Artificial Intelligence (2009) ![]() | Siehe 50 Years of Artificial Intelligence (2009) ![]() |
Helmut Lungershausen | «Komplexitätsreduzierung»(2019) ![]() ![]() Was bedeutet «Big Data»? (2019) ![]() ![]() | |
Tom Lunney | Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning (2012) ![]() ![]() | Siehe Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning (2012) ![]() ![]() |
Sean Lunt | Development of a Checklist Tool for Teaching Problem-Solving Skills(2019) ![]() ![]() | |
Wei Luo | Knowledge Fusion(2006) ![]() ![]() | |
Yi Luo | Redesigning a Software Development Course as a Preparation for a Capstone(2019) ![]() ![]() | |
Ari Luotonen | The World Wide Web (1994) ![]() ![]() | Siehe The World Wide Web (1994) ![]() ![]() |
Rossella Lupacchini | Deduction, Computation, Experiment (2008) ![]() | Siehe Deduction, Computation, Experiment (2008) ![]() |
Victor Lüpertz | Förderung von Schlüsselqualifikationen im Unterrichtsfach Betriebswirtschaftslehre(1993) (erschienen in Informatik als Schlüssel zur Qualifikation) | |
Chris Lupo | Cross teaching parallelism and ray tracing(2012) ![]() ![]() | |
Shawn Lupoli | Teaching Track Faculty in CS (Abstract Only)(2017) (erschienen in SIGCSE 2017) | |
Deborah Lupton | Digital Sociology (2015) ![]() The Quantified Self (2016) ![]() | |
William L. Lupton | Computer science research and instuction at institutions with large minority enrollments (panel session)(1990) ![]() ![]() | |
Emilio Luque | Teaching parallel processing(1996) ![]() ![]() Parallel systems development in education(1996) ![]() ![]() | |
Andrei F. Lurie | Predictive vs. passive animation learning tools(2009) ![]() ![]() | |
A. R. Lurija | Siehe A. R. Lurija | Siehe A. R. Lurija |
Bruno Lurz | Grundlagen der Informatik ![]() | Siehe Grundlagen der Informatik ![]() |
Ines Lurz | Computerspiele: nur zum Spaß? (2000) (erschienen in LOG IN 5/2000) | |
Thomas F. Luschei | Assessing the Costs and Benefits of Educational Technology (2014) ![]() ![]() | Siehe Assessing the Costs and Benefits of Educational Technology (2014) ![]() ![]() |
Iris Lüschen | Interesse + Engagement = Lernzuwachs? (2016) | Siehe Interesse + Engagement = Lernzuwachs? (2016) |
Christian Lüscher | «Gratis im Internet ist nicht gratis» (2013) ![]() | Siehe «Gratis im Internet ist nicht gratis» (2013) ![]() |
Martin Lüscher | Stand der Informatikintegration an der Volksschule des Kantons Zürich 2000 (2001) ![]() ![]() Informatik (2009) |
|
Danielle L. Lusk | iPods as Mobile Multimedia Learning Environments(2009) ![]() ![]() | |
Jens Lüssem | Netzwerk-Strukturierung(1997) ![]() Sicherheitsaspekte(1996) (erschienen in LOG IN 5/6/1996) Lernen mit Multimedia im Internet(1997) ![]() | |
Jens Lüssen | Einsatz von multimedialen Lernsystemen im Informatikunterricht(1997) (erschienen in Informatik und Lernen in der Informationsgesellschaft) | |
Rita Lusser | Programmieren mit Scratch (2016) ![]() ![]() |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 20.05.2023
(c) beat.doebe.li 1996-2023 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.