/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

iconPersonen mit Lud

Name

Ist AutorIn von

wird erwähnt in

Armin Lude Biologische Bildung in der digitalen Welt (2022) local  (erschienen in Fachliche Bildung in der digitalen Welt)
Reto Luder Medienkompetenz im sonderpädagogischen Unterricht (2004) local 
Siehe Medienkompetenz im sonderpädagogischen Unterricht (2004) local 
M. Lüder Ein Modellbasierter Ansatz für den Entwurf von e-Learning Umgebungen (2004) local web 
Siehe Ein Modellbasierter Ansatz für den Entwurf von e-Learning Umgebungen (2004) local web 
Johannes Luderschmidt Eine Kategorisierung und Katalogisierung von AR & VR Projekten für die (Hoch-) Schullehre (2021) local web 
Siehe Eine Kategorisierung und Katalogisierung von AR & VR Projekten für die (Hoch-) Schullehre (2021) local web 
Jochen Ludewig Studien-Arbeiten (1992)  
Siehe Studien-Arbeiten (1992)  
Petra Ludewig MAPA - A Mapping Architecture for People’s Associations (2004) local web 
Siehe MAPA - A Mapping Architecture for People’s Associations (2004) local web 
Ulrich Ludewig Sonderauswertung: Zum Stand von Wortschatz und Leseverhalten bei Viertklässler:innen in Deutschland (2022) local web 
Siehe Sonderauswertung: Zum Stand von Wortschatz und Leseverhalten bei Viertklässler:innen in Deutschland (2022) local web 
H. Ludgate Horizon Report 2013 (2013) local web 
Siehe Horizon Report 2013 (2013) local web 
Stephanie Ludi Using Tangible Manipulatives for Hands-on Activities in Undergraduate Computer Science Classes (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Developing inclusive outreach activities for students with visual impairments (2008) local web  (erschienen in SIGCSE 2008)
SIGCSE special project showcase (2011) local web  (erschienen in SIGCSE 2011)
Active Learning with LEGO for Software Requirements (2019) local web  (erschienen in SIGCSE 2019)
Accelerating K-12 computational thinking using scaffolding, staging, and abstraction (2013) local web  (erschienen in SIGCSE 2013)
Teaching Inclusive Thinking to Undergraduate Students in Computing Programs (2018) local web  (erschienen in SIGCSE 2018)
Steffen Lüdke In der Schulwolke (2017) local 
Siehe In der Schulwolke (2017) local 
Pete Ludovice CoWeb Guide for Teachers (2001)  local 
When Collaboration doesn't work (2002) local web 
Using a CSCL-Driven Shift in Agency to Undertake Educational Reform (1999) local web 
Andreas Lüdtke Wege aus der Ironie in Richtung ernsthafter Automatisierung (2015) local web 
Siehe Wege aus der Ironie in Richtung ernsthafter Automatisierung (2015) local web 
Sten Ludvigsen Approaching institutional contexts (2006)
Siehe Approaching institutional contexts (2006)
H.-J. Ludwig Statistikprogramm zur Berechnung des exakten Tests von Fisher (1986) local web  (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf)
Heidrun Ludwig Unterrichtsreflexion mit ungewöhnlichen Mitteln (2006) (erschienen in LOG IN 141/142/2006)
Julia Ludwig Introduction to business informatics with Greenfoot using the example of airport baggage handling (2010) local web  (erschienen in Koli Calling 2010)
Lewis D. Ludwig Technically speaking (2007) local web 
Luise Ludwig Siehe Luise Ludwig Siehe Luise Ludwig
Martin Ludwig Bildung im Netz (2016) (2016) local web 
Sekundarstufe II: Thema und Werkzeug Computer als selbstverständliches Pflichtfach? (2006) local web 
Matthias Ludwig "Digitechnikum" (2020) local web  (erschienen in WiPSCE '20)
Are Wikis and Weblogs an Appropriate Approach to Foster Collaboration, Reflection and Students’ Motivation? (2010) local web 
Der Schildkröte das Fliegen beibringen (2021) local web 
Oriana Gebhard Ludwig Förderung des Informatik-Interesses bei Frauen am Beispiel der Itgirls@HSLU Workshops der Hochschule Luzern (2018) local web 
Siehe Förderung des Informatik-Interesses bei Frauen am Beispiel der Itgirls@HSLU Workshops der Hochschule Luzern (2018) local web 
Steven Ludwig Effects of the COVID-19 Pandemic on the Bebras Computational Thinking Challenge: Comparing Numbers, Examining Reasons and Investigating Recommendations (2023) local web 
Siehe Effects of the COVID-19 Pandemic on the Bebras Computational Thinking Challenge: Comparing Numbers, Examining Reasons and Investigating Recommendations (2023) local web 
Matthias Ludwig 0001 Incremental development with an AR coding environment (2024) local web  (erschienen in WIPSCE '24)
Stefan Ludwigs Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality Setting (2018) local web 
Siehe Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality Setting (2018) local web 
Marianne Ludwig-Tauber Der Unterrichtsbesuch in der Aufsicht und Beratung von Lehrpersonen (1995) local web  (erschienen in Die schulpraktische Ausbildung neu denken)
Adam Ludwin A Letter to Jamie Dimon (2017) local web 
Siehe A Letter to Jamie Dimon (2017) local web 
Margaret Luebs Frequency of Instructor- and Student-Centered Teaching Practices in Introductory CS Courses (2019) local web  (erschienen in SIGCSE 2019)
Richard M. Luecht Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (2012) local web 
Siehe Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (2012) local web 
Steve Luecking Curricular Considerations for Supporting Careers in Computer Graphics (2003) local web  (erschienen in Computer Science Education 1/2003)
Christopher Lueg From Usenet to CoWebs (2002)
Siehe From Usenet to CoWebs (2002)
A. W. Luehrman Should the Computer Teach the Student, or Vice-Versa? (1972) local 
Siehe Should the Computer Teach the Student, or Vice-Versa? (1972) local 
Vanda Luengo Preface (2007) local  (erschienen in Usage Analysis in Learning Systems)
Chris Lüer 'You mean we have to work together!?!' (2010) local web 
DynaTable (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
DistriWiki (2007) local 
Alfred Lothar Luft Grundlagen einer Theorie der Informatik (1992) local web  (erschienen in Sichtweisen der Informatik)
Anne-Barbara Luft Züri Valley (2024) local 
Siehe Züri Valley (2024) local 
Florian Luft Einleitung ins Kapitel «Grenzenlos» (2006) (erschienen in OpenSource Jahrbuch 2006)
Jürgen Luga Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2017) local web 
Siehe Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2017) local web 
Michael Luger Zwei Stunden und der Rest der Woche (2006) local web 
Siehe Zwei Stunden und der Rest der Woche (2006) local web 
David Luginbuhl CS1 assessment using memory diagrams (2004) local web  (erschienen in SIGCSE 2004)
Gabriel G. Lugo Project Numina: Enhancing Student Learning with Handheld Computers (2005) local web 
Siehe Project Numina: Enhancing Student Learning with Handheld Computers (2005) local web 
Marco Lügstenmann Befragung zum Lehrpersonenmangel im Kanton Luzern (2023) local web 
Siehe Befragung zum Lehrpersonenmangel im Kanton Luzern (2023) local web 
Niklas Luhmann Siehe Niklas Luhmann Siehe Niklas Luhmann
Debora Lui Cupcake cushions, scooby doo shirts, and soft boomboxes (2013) local web  (erschienen in SIGCSE 2013)
Understanding High School Students' Reading, Remixing, and Writing Codeable Circuits for Electronic Textiles (2017) local web  (erschienen in SIGCSE 2017)
From Theory Bias to Theory Dialogue (2019) local web 
Debora A. Lui Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014) local web 
Siehe Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014) local web 
Piret Luik Effective Characteristics of Learning Multimedia (2009) local web  (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
José Luis Sierra A Game-Based Adaptive Unit of Learning with IMS Learning Design and (2007) local web  (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
An environment for supporting active learning in courses on language processing (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
Production and Deployment of Educational Videogames as Assessable Learning Objects (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
M. Luisa Córdoba Cabeza CacheSim (1999) local web  (erschienen in ITiCSE 1999)
Carmen Luisa Padrón MD2 Method (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
Bence Lukács Paradigmenwechsel 2.0? (2012) (erschienen in Zukunft des Lernens)
Vlatko Lukarov Data Models in Learning Analytics (2014) local web  (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
AiX-Analytics: Analytics Tool at RWTH Aachen University (2017) local web 
Analytics Prototype for Data Driven Decision Making for Blended Learning Strategies in HEI (2017) local web  (erschienen in DeLFI 2017)
Mario Lukas Das Calliope-Buch (2017)
Siehe Das Calliope-Buch (2017)
Uwe Freiherr von Lukas Promoting Digital Twins of the Baltic Sea (2023)
Siehe Promoting Digital Twins of the Baltic Sea (2023)
Falk Lüke Die digitale Gesellschaft (2012) local 
Siehe Die digitale Gesellschaft (2012) local 
Paul A. Luker Never mind the language, what about the paradigm? (1989) local web  (erschienen in SIGCSE 1989)
Trevor Lukey Implementation of a debugging aid for logic errors in Pascal programs (1987) local web  (erschienen in SIGCSE 1987)
Greg Lukianoff The Coddling of the American Mind (2018) local 
Siehe The Coddling of the American Mind (2018) local 
Stacy Lukins A tutorial program for propositional logic with human/computer interactive learning (2002) local web  (erschienen in SIGCSE 2002)
Aleksi Lukkarinen Classifying the tools of contextualized programming education and forms of media computation (2016) (erschienen in Koli Calling 2016)
Heide Lukosch Weit weg und doch nah dran (2010) (erschienen in DeLFI 2010)
Stephan Lukosch Patterns for Computer Mediated Interaction (2007) local 
CSCL unplugged (2006) local web  (erschienen in DeLFI 2006)
Verteilte Softwarepraktika mit der Projektmethode (2005) local web  (erschienen in DeLFI 2005)
Kristina Luksch Project Heb@AR (2020) local web 
Siehe Project Heb@AR (2020) local web 
Nico Lumma Kommunikation der Zukunft (2012) local web 
Siehe Kommunikation der Zukunft (2012) local web 
Markus Lumpert Handys werden weggesperrt (2009) local web 
Siehe Handys werden weggesperrt (2009) local web 
A. A. Lumsdaine Teaching Machines and Programmed Learning (1960)  local 
Siehe Teaching Machines and Programmed Learning (1960)  local 
Manish Lumsdaine NSF/IEEE-TCPP curriculum initiative on parallel and distributed computing (2011) local web  (erschienen in SIGCSE 2011)
Andreas Lund Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (2006) local 
Siehe Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (2006) local 
Chester Lund Concurrency the first year (panel session) (2000) local web  (erschienen in SIGCSE 2000)
Kristine Lund How do argumentation diagrams compare when student pairs use them as a means for debate or as a tool for representing debate? (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
Rainbow (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
Tatiana: an environment to support the CSCL analysis process (2009)
Analytical Frameworks for Group Interactions in CSCL Systems (2010) local web 
Scott Lundberg Sparks of Artificial General Intelligence (2023) local web 
Siehe Sparks of Artificial General Intelligence (2023) local web 
Björn Lundell Running research-oriented final year projects for CS and IS students (2003) local web  (erschienen in SIGCSE 2003)
Karin Lundgren-Cayrol The MOT+Visual Language for Knowledge-Based Instructional Design (2007) local web  (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
Patrik Lundh Concepts before coding (2019) local web 
Siehe Concepts before coding (2019) local web 
Karsten Lundqvist An Agile Conversion Masters Degree Programme in Software Development (2018) local web  (erschienen in SIGCSE 2018)
Joe C. Lundy Tournament play in CS1 (1997) local web  (erschienen in SIGCSE 1997)
Martin Lüneberger Diklusive Lernwelten (2021) local web 
Siehe Diklusive Lernwelten (2021) local web 
Max Lungarella 50 Years of Artificial Intelligence (2009) local 
Siehe 50 Years of Artificial Intelligence (2009) local 
Helmut Lungershausen Was bedeutet «Big Data»? (2019) local web 
«Komplexitätsreduzierung» (2019) local web  (erschienen in Digitalisierung – Nicht nur irgendwas mit Medien)
Pete Lunn The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024) local web 
Siehe The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024) local web 
Tom Lunney Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning (2012) local web 
Siehe Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning (2012) local web 
Sean Lunt Development of a Checklist Tool for Teaching Problem-Solving Skills (2019) local web  (erschienen in ITiCSE 2019)
Wei Luo Knowledge Fusion (2006) local web  (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
Yi Luo Redesigning a Software Development Course as a Preparation for a Capstone (2019) local web  (erschienen in SIGCSE 2019)
Ari Luotonen The World Wide Web (1994) local web 
Siehe The World Wide Web (1994) local web 
Rossella Lupacchini Deduction, Computation, Experiment (2008) local 
Siehe Deduction, Computation, Experiment (2008) local 
Victor Lüpertz Förderung von Schlüsselqualifikationen im Unterrichtsfach Betriebswirtschaftslehre (1993) (erschienen in Informatik als Schlüssel zur Qualifikation)
Chris Lupo Cross teaching parallelism and ray tracing (2012) local web  (erschienen in SIGCSE 2012)
Shawn Lupoli Teaching Track Faculty in CS (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
Deborah Lupton Digital Sociology (2015) local 
The Quantified Self (2016) local 
William L. Lupton Computer science research and instuction at institutions with large minority enrollments (panel session) (1990) local web  (erschienen in SIGCSE 1990)
Emilio Luque Parallel systems development in education (1996) local web  (erschienen in ITiCSE 1996)
Teaching parallel processing (1996) local web  (erschienen in ITiCSE 1996)
Andrei F. Lurie Predictive vs. passive animation learning tools (2009) local web  (erschienen in SIGCSE 2009)
A. R. Lurija Siehe A. R. Lurija Siehe A. R. Lurija
Bruno Lurz Grundlagen der Informatik  
Siehe Grundlagen der Informatik  
Ines Lurz Computerspiele: nur zum Spaß? (2000) (erschienen in LOG IN 5/2000)
Thomas F. Luschei Assessing the Costs and Benefits of Educational Technology (2014) local web 
Siehe Assessing the Costs and Benefits of Educational Technology (2014) local web 
Iris Lüschen Interesse + Engagement = Lernzuwachs? (2016)
Siehe Interesse + Engagement = Lernzuwachs? (2016)
Christian Lüscher «Gratis im Internet ist nicht gratis» (2013) local 
Siehe «Gratis im Internet ist nicht gratis» (2013) local 
Martin Lüscher Stand der Informatikintegration an der Volksschule des Kantons Zürich 2000 (2001)  local 
Informatik (2009)
Danielle L. Lusk iPods as Mobile Multimedia Learning Environments (2009) local web  (erschienen in Innovative Mobile Learning)
Jens Lüssem Netzwerk-Strukturierung (1997) local  (erschienen in LOG IN 2/1997)
Lernen mit Multimedia im Internet (1997) local  (erschienen in LOG IN 1/1997)
Sicherheitsaspekte (1996) (erschienen in LOG IN 5/6/1996)
Jens Lüssen Einsatz von multimedialen Lernsystemen im Informatikunterricht (1997) (erschienen in Informatik und Lernen in der Informationsgesellschaft)
Rita Lusser Programmieren mit Scratch (2016) local web 
Isabella Lussi Bildung im Kontext der digitalen Transformation in Deutschland, Österreich und der Schweiz (2024) local web