Personen mit Lud
Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Armin Lude |
Biologische Bildung in der digitalen Welt (2022) (erschienen in Fachliche Bildung in der digitalen Welt) | |
Reto Luder |
Medienkompetenz im sonderpädagogischen Unterricht (2004) | Siehe Medienkompetenz im sonderpädagogischen Unterricht (2004) |
M. Lüder |
Ein Modellbasierter Ansatz für den Entwurf von e-Learning Umgebungen (2004) | Siehe Ein Modellbasierter Ansatz für den Entwurf von e-Learning Umgebungen (2004) |
Johannes Luderschmidt |
Eine Kategorisierung und Katalogisierung von AR & VR Projekten für die (Hoch-) Schullehre (2021) | Siehe Eine Kategorisierung und Katalogisierung von AR & VR Projekten für die (Hoch-) Schullehre (2021) |
Jochen Ludewig |
Studien-Arbeiten (1992) | Siehe Studien-Arbeiten (1992) |
Petra Ludewig |
MAPA - A Mapping Architecture for People’s Associations (2004) | Siehe MAPA - A Mapping Architecture for People’s Associations (2004) |
Ulrich Ludewig |
Sonderauswertung: Zum Stand von Wortschatz und Leseverhalten bei Viertklässler:innen in Deutschland (2022) | Siehe Sonderauswertung: Zum Stand von Wortschatz und Leseverhalten bei Viertklässler:innen in Deutschland (2022) |
H. Ludgate |
Horizon Report 2013 (2013) | Siehe Horizon Report 2013 (2013) |
Stephanie Ludi |
SIGCSE special project showcase (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Using Tangible Manipulatives for Hands-on Activities in Undergraduate Computer Science Classes (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Active Learning with LEGO for Software Requirements (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Accelerating K-12 computational thinking using scaffolding, staging, and abstraction (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Developing inclusive outreach activities for students with visual impairments (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) Teaching Inclusive Thinking to Undergraduate Students in Computing Programs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Steffen Lüdke |
In der Schulwolke (2017) | Siehe In der Schulwolke (2017) |
Pete Ludovice |
CoWeb Guide for Teachers (2001) When Collaboration doesn't work (2002) Using a CSCL-Driven Shift in Agency to Undertake Educational Reform (1999) | |
Andreas Lüdtke |
Wege aus der Ironie in Richtung ernsthafter Automatisierung (2015) | Siehe Wege aus der Ironie in Richtung ernsthafter Automatisierung (2015) |
Sten Ludvigsen |
Approaching institutional contexts (2006) | Siehe Approaching institutional contexts (2006) |
H.-J. Ludwig |
Statistikprogramm zur Berechnung des exakten Tests von Fisher (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf) | |
Heidrun Ludwig |
Unterrichtsreflexion mit ungewöhnlichen Mitteln (2006) (erschienen in LOG IN 141/142/2006) | |
Julia Ludwig |
Introduction to business informatics with Greenfoot using the example of airport baggage handling (2010) (erschienen in Koli Calling 2010) | |
Lewis D. Ludwig |
Technically speaking (2007) | |
Luise Ludwig | Siehe Luise Ludwig | Siehe Luise Ludwig |
Martin Ludwig |
Bildung im Netz (2016) (2016) Sekundarstufe II: Thema und Werkzeug Computer als selbstverständliches Pflichtfach? (2006) | |
Matthias Ludwig |
"Digitechnikum" (2020) (erschienen in WiPSCE '20) Are Wikis and Weblogs an Appropriate Approach to Foster Collaboration, Reflection and Students’ Motivation? (2010) Der Schildkröte das Fliegen beibringen (2021) | |
Oriana Gebhard Ludwig |
Förderung des Informatik-Interesses bei Frauen am Beispiel der Itgirls@HSLU Workshops der Hochschule Luzern (2018) | Siehe Förderung des Informatik-Interesses bei Frauen am Beispiel der Itgirls@HSLU Workshops der Hochschule Luzern (2018) |
Steven Ludwig |
Effects of the COVID-19 Pandemic on the Bebras Computational Thinking Challenge: Comparing Numbers, Examining Reasons and Investigating Recommendations (2023) | Siehe Effects of the COVID-19 Pandemic on the Bebras Computational Thinking Challenge: Comparing Numbers, Examining Reasons and Investigating Recommendations (2023) |
Matthias Ludwig 0001 |
Incremental development with an AR coding environment (2024) (erschienen in WIPSCE '24) | |
Stefan Ludwigs |
Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality Setting (2018) | Siehe Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality Setting (2018) |
Marianne Ludwig-Tauber |
Der Unterrichtsbesuch in der Aufsicht und Beratung von Lehrpersonen (1995) (erschienen in Die schulpraktische Ausbildung neu denken) | |
Adam Ludwin |
A Letter to Jamie Dimon (2017) | Siehe A Letter to Jamie Dimon (2017) |
Margaret Luebs |
Frequency of Instructor- and Student-Centered Teaching Practices in Introductory CS Courses (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
Richard M. Luecht |
Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (2012) | Siehe Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (2012) |
Steve Luecking |
Curricular Considerations for Supporting Careers in Computer Graphics (2003) (erschienen in Computer Science Education 1/2003) | |
Christopher Lueg |
From Usenet to CoWebs (2002) | Siehe From Usenet to CoWebs (2002) |
A. W. Luehrman |
Should the Computer Teach the Student, or Vice-Versa? (1972) | Siehe Should the Computer Teach the Student, or Vice-Versa? (1972) |
Vanda Luengo |
Preface (2007) (erschienen in Usage Analysis in Learning Systems) | |
Chris Lüer |
'You mean we have to work together!?!' (2010) DynaTable (2009) (erschienen in WikiSym 2009) DistriWiki (2007) | |
Alfred Lothar Luft |
Grundlagen einer Theorie der Informatik (1992) (erschienen in Sichtweisen der Informatik) | |
Anne-Barbara Luft |
Die Farbe des Geldes (2024) Züri Valley (2024) | |
Florian Luft |
Einleitung ins Kapitel «Grenzenlos» (2006) (erschienen in OpenSource Jahrbuch 2006) | |
Jürgen Luga |
Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2017) | Siehe Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2017) |
Michael Luger |
Zwei Stunden und der Rest der Woche (2006) | Siehe Zwei Stunden und der Rest der Woche (2006) |
David Luginbuhl |
CS1 assessment using memory diagrams (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) | |
Gabriel G. Lugo |
Project Numina: Enhancing Student Learning with Handheld Computers (2005) | Siehe Project Numina: Enhancing Student Learning with Handheld Computers (2005) |
Marco Lügstenmann |
Befragung zum Lehrpersonenmangel im Kanton Luzern (2023) | Siehe Befragung zum Lehrpersonenmangel im Kanton Luzern (2023) |
Niklas Luhmann | Siehe Niklas Luhmann | Siehe Niklas Luhmann |
Debora Lui |
From Theory Bias to Theory Dialogue (2019) Cupcake cushions, scooby doo shirts, and soft boomboxes (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Understanding High School Students' Reading, Remixing, and Writing Codeable Circuits for Electronic Textiles (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) | |
Debora A. Lui |
Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014) | Siehe Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014) |
Piret Luik |
Effective Characteristics of Learning Multimedia (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level) | |
José Luis Sierra |
An environment for supporting active learning in courses on language processing (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Production and Deployment of Educational Videogames as Assessable Learning Objects (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) A Game-Based Adaptive Unit of Learning with IMS Learning Design and | |
M. Luisa Córdoba Cabeza |
CacheSim (1999) (erschienen in ITiCSE 1999) | |
Carmen Luisa Padrón |
MD2 Method (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) | |
Bence Lukács |
Paradigmenwechsel 2.0? (2012) (erschienen in Zukunft des Lernens) | |
Vlatko Lukarov |
Data Models in Learning Analytics (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops) AiX-Analytics: Analytics Tool at RWTH Aachen University (2017) Analytics Prototype for Data Driven Decision Making for Blended Learning Strategies in HEI (2017) (erschienen in DeLFI 2017) | |
Mario Lukas |
Das Calliope-Buch (2017) | Siehe Das Calliope-Buch (2017) |
Uwe Freiherr von Lukas |
Promoting Digital Twins of the Baltic Sea (2023) | Siehe Promoting Digital Twins of the Baltic Sea (2023) |
Falk Lüke |
Die digitale Gesellschaft (2012) | Siehe Die digitale Gesellschaft (2012) |
Paul A. Luker |
Never mind the language, what about the paradigm? (1989) (erschienen in SIGCSE 1989) | |
Trevor Lukey |
Implementation of a debugging aid for logic errors in Pascal programs (1987) (erschienen in SIGCSE 1987) | |
Greg Lukianoff |
The Coddling of the American Mind (2018) | Siehe The Coddling of the American Mind (2018) |
Stacy Lukins |
A tutorial program for propositional logic with human/computer interactive learning (2002) (erschienen in SIGCSE 2002) | |
Aleksi Lukkarinen |
Classifying the tools of contextualized programming education and forms of media computation (2016) (erschienen in Koli Calling 2016) | |
Heide Lukosch |
Weit weg und doch nah dran (2010) (erschienen in DeLFI 2010) | |
Stephan Lukosch |
Patterns for Computer Mediated Interaction (2007) CSCL unplugged (2006) (erschienen in DeLFI 2006) Verteilte Softwarepraktika mit der Projektmethode (2005) (erschienen in DeLFI 2005) | |
Kristina Luksch |
Project Heb@AR (2020) | Siehe Project Heb@AR (2020) |
Nico Lumma |
Kommunikation der Zukunft (2012) | Siehe Kommunikation der Zukunft (2012) |
Markus Lumpert |
Handys werden weggesperrt (2009) | Siehe Handys werden weggesperrt (2009) |
A. A. Lumsdaine |
Teaching Machines and Programmed Learning (1960) | Siehe Teaching Machines and Programmed Learning (1960) |
Manish Lumsdaine |
NSF/IEEE-TCPP curriculum initiative on parallel and distributed computing (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) | |
Andreas Lund |
Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (2006) | Siehe Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (2006) |
Chester Lund |
Concurrency the first year (panel session) (2000) (erschienen in SIGCSE 2000) | |
Kristine Lund |
Rainbow (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) Tatiana: an environment to support the CSCL analysis process (2009) How do argumentation diagrams compare when student pairs use them as a means for debate or as a tool for representing debate? (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) Analytical Frameworks for Group Interactions in CSCL Systems (2010) | |
Scott Lundberg |
Sparks of Artificial General Intelligence (2023) | Siehe Sparks of Artificial General Intelligence (2023) |
Björn Lundell |
Running research-oriented final year projects for CS and IS students (2003) (erschienen in SIGCSE 2003) | |
Karin Lundgren-Cayrol |
The MOT+Visual Language for Knowledge-Based Instructional Design (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design) | |
Patrik Lundh |
Concepts before coding (2019) | Siehe Concepts before coding (2019) |
Karsten Lundqvist |
An Agile Conversion Masters Degree Programme in Software Development (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Joe C. Lundy |
Tournament play in CS1 (1997) (erschienen in SIGCSE 1997) | |
Martin Lüneberger |
Diklusive Lernwelten (2021) | Siehe Diklusive Lernwelten (2021) |
Max Lungarella |
50 Years of Artificial Intelligence (2009) | Siehe 50 Years of Artificial Intelligence (2009) |
Helmut Lungershausen |
Was bedeutet «Big Data»? (2019) «Komplexitätsreduzierung» (2019) (erschienen in Digitalisierung – Nicht nur irgendwas mit Medien) | |
Pete Lunn |
The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024) | Siehe The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024) |
Tom Lunney |
Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning (2012) | Siehe Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning (2012) |
Sean Lunt |
Development of a Checklist Tool for Teaching Problem-Solving Skills (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) | |
Wei Luo |
Knowledge Fusion (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) | |
Yi Luo |
Redesigning a Software Development Course as a Preparation for a Capstone (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
Ari Luotonen |
The World Wide Web (1994) | Siehe The World Wide Web (1994) |
Rossella Lupacchini |
Deduction, Computation, Experiment (2008) | Siehe Deduction, Computation, Experiment (2008) |
Victor Lüpertz |
Förderung von Schlüsselqualifikationen im Unterrichtsfach Betriebswirtschaftslehre (1993) (erschienen in Informatik als Schlüssel zur Qualifikation) | |
Chris Lupo |
Cross teaching parallelism and ray tracing (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) | |
Shawn Lupoli |
Teaching Track Faculty in CS (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) | |
Deborah Lupton |
Digital Sociology (2015) The Quantified Self (2016) |
|
William L. Lupton |
Computer science research and instuction at institutions with large minority enrollments (panel session) (1990) (erschienen in SIGCSE 1990) | |
Emilio Luque |
Teaching parallel processing (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Parallel systems development in education (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) | |
Andrei F. Lurie |
Predictive vs. passive animation learning tools (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) | |
A. R. Lurija | Siehe A. R. Lurija | Siehe A. R. Lurija |
Bruno Lurz |
Grundlagen der Informatik | Siehe Grundlagen der Informatik |
Ines Lurz |
Computerspiele: nur zum Spaß? (2000) (erschienen in LOG IN 5/2000) | |
Thomas F. Luschei |
Assessing the Costs and Benefits of Educational Technology (2014) | Siehe Assessing the Costs and Benefits of Educational Technology (2014) |
Iris Lüschen |
Interesse + Engagement = Lernzuwachs? (2016) | Siehe Interesse + Engagement = Lernzuwachs? (2016) |
Christian Lüscher |
«Gratis im Internet ist nicht gratis» (2013) | Siehe «Gratis im Internet ist nicht gratis» (2013) |
Martin Lüscher |
Stand der Informatikintegration an der Volksschule des Kantons Zürich 2000 (2001) Informatik (2009) |
|
Danielle L. Lusk |
iPods as Mobile Multimedia Learning Environments (2009) (erschienen in Innovative Mobile Learning) | |
Jens Lüssem |
Lernen mit Multimedia im Internet (1997) (erschienen in LOG IN 1/1997) Sicherheitsaspekte (1996) (erschienen in LOG IN 5/6/1996) Netzwerk-Strukturierung (1997) (erschienen in LOG IN 2/1997) | |
Jens Lüssen |
Einsatz von multimedialen Lernsystemen im Informatikunterricht (1997) (erschienen in Informatik und Lernen in der Informationsgesellschaft) | |
Rita Lusser |
Programmieren mit Scratch (2016) | |
Isabella Lussi |
Bildung im Kontext der digitalen Transformation in Deutschland, Österreich und der Schweiz (2024) |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 20.12.2024
(c) beat.doebe.li 1996-2024 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)