P. J. FeltovichDies ist keine offizielle Homepage von P. J. Feltovich, E-Mails an P. J. Feltovich sind hier nicht möglich! |
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
5 Texte von P. J. Feltovich
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
1988 | 1, 1, 4, 4, 4, 8, 4, 3, 1, 6, 3, 4 | Cognitive flexibility theory - Advanced knowledge acquisition in ill-structured domains ( D. K. Andersen, P. J. Feltovich, M. J. Jacobson, R. J. Spiro) | Text | |
1991 | 2, 3, 2, 4, 2, 7, 4, 3, 2, 5, 5, 2 | Knowledge representation, content specification, and the development of skill in situation-specific knowledge assembly - Some constructivist issues as they relate to cognitive flexibility theory and hypertext. ( R. L. Coulson, P. J. Feltovich, M. J. Jacobson, R. J. Spiro) erschienen in Educational Technology, 31 (9),22-25 | Text | |
1992 | 1, 1, 5, 3, 3, 8, 9, 4, 2, 8, 4, 4 | Cognitive flexibility, constructivism and hypertext - Random access instruction for advanced knowledge acquisition in ill structured domains (R. J. Spiro, P. J. Feltovich, R. L. Coulson) erschienen in Constructivism and the technology of instruction (Seite 57 - 75) | Text | |
1996 | Computer-Supported Problem-Based Learning - A principled approach to the use of computers in collaborative learning. (Timothy D. Koschmann, A. C. Kelson, P. J. Feltovich, H. Barrows) erschienen in CSCL (Seite 83 - 124) | Text | ||
1996 | Collaboration within and among minds - Mastering complexity, individually and in groups ( R. L. Coulson, P. J. Feltovich, R. J. Spiro) erschienen in CSCL (Seite 25 - 44) | Text |
Zeitleiste
CoautorInnen
D. K. Andersen, H. Barrows, R. L. Coulson, M. J. Jacobson, A. C. Kelson, Timothy D. Koschmann, R. J. Spiro
Zitationsnetz
Begriffswolke von P. J. Feltovich
Begriffswolke APH KB IB clear | cognitive flexibilitycognitive flexibility, Hypertexthypertext, Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning, problem-based learningproblem-based learning, |
Zitationsgraph
44 Erwähnungen
- Ist Lernen steuerbar? (Eunhong Park)
- Constructivism and the technology of instruction - A Conversation (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) (1992)
- 2. Theory into Practice: How Do We Link? (Anne K. Bednar, D. J. Cunningham, Thomas M. Duffy, J. David Perry)
- 5. Cognitive flexibility, constructivism and hypertext - Random access instruction for advanced knowledge acquisition in ill structured domains (R. J. Spiro, P. J. Feltovich, R. L. Coulson)
- 16. Constructing Constructivism (Catherine Twomey Fosnot)
- Information und Lernen mit Multimedia (Ludwig J. Issing, Paul Klimsa) (1995)
- Didaktik der Informatik - bzw. einer informations- und kommunikationstechnologischen Bildung auf der Sekundarstufe II (Franz Eberle) (1996)
- Grundlagen hypermedialer Lernsysteme - Theorie - Didaktik - Design (Rolf Schulmeister) (1996)
- 5. Verwaltetes Lernen
- On Claims That Answer the Wrong Questions (James G. Greeno) (1997)
- Wege zum Können (Hans Gruber, Alexander Renkl) (1999)
- Wir können auch anders - Problemorientiertes Lernen an der Hochschule (Cornelia Gräsel)
- Lehren und Lernen mit Medien - Eine Einführung (Peter Strittmatter, Helmut M. Niegemann) (2000)
- Children and Computer Technology - Volume 10, Number 2 - Fall/Winter 2000 of "The Future of Children" (2000)
- 4. Changing How and What Children Learn in School with Computer-Based Technologies (Jeremy Roschelle, Roy Pea, Christopher M. Hoadley, Douglas N. Gordin, Barbara M. Means) (2000)
- Argumentational Integrity - A Training Program for Dealing with Unfair Argumentative Contributions (Ursula Christmann, Jürgen Flender, Christoph Mischo) (2000)
- Manche lernen es - aber warum? - Lerntheoretische Fundierungen zur Entwicklung von sozial-kommunikativen Handlungskompetenzen (Dieter Euler) (2001)
- Problem Based Learning - An instructional model and its constructivist framework (Thomas M. Duffy, John R. Savery) (2001)
- Konstruktives Lernen mit neuen Medien - Beiträge zu einer konstruktivistischen Mediendidaktik (Anton Reiter, Herbert Schwetz, Manuela Zeyringer) (2001)
- Problemorientiert lehren und lernen (Britta Kohler)
- Three worlds of CSCL - Can we support CSCL (Paul A. Kirschner) (2002)
- Can we support CSCL? - Educational, social and technological affordances for learning
- Lernen und Wissensmanagement mit Hypermedien (Sigmar-Olaf Tergan) (2003)
- Regionale IT-Planung für Schulen - Materialien zur Entscheiderberatung (Oliver Vorndran, Franco Zotta) (2003)
- Neue pädagogische Möglichkeiten - Wie neue Medien zur Veränderung des Unterrichts beitragen können (Bardo Herzig, Gerhard Tulodziecki)
- Learning to Solve Problems with Technology (2nd ed.) - A Constructivist Perspective (David H. Jonassen, Jane Howland, Joi Moore, Rose M. Marra) (2003)
- 6. Learning by Constructing Realities With Hypermedia (Jane Howland, David H. Jonassen, Rose M. Marra, Joi Moore)
- Scripting Strategies in Computer Supported Collaborative Learning Environments (Michele Notari) (2003)
- Learning to Solve Problems - An Instructional Design Guide (David H. Jonassen) (2004)
- Didaktik der Informatik (Sigrid E. Schubert, Andreas Schwill) (2004)
- Wissensprojekte - Gemeinschaftliches Lernen aus didaktischer, softwaretechnischer und organisatorischer Sicht (Bernd Pape, Detlev Krause, Horst Oberquelle) (2004)
- Zur Entstehung dieses Buchs - Das Informatikstudium als Wissensprojekt (Christiane Floyd, Michael Janneck, Detlev Krause, Horst Oberquelle, Bernd Pape)
- Sociable CSCL Environments - Social Affordances, Sociability, and Social Presence (Karel Kreijns) (2004)
- Aktuelle theoretische Ansätze und empirische Befunde im Bereich der Lehr-Lern-Forschung - Schwerpunkt Erwachsenenbildung (Heinz Mandl, Birgitta Kopp, Susanne Dvorak) (2004)
- Mediendidaktik (Gerhard Tulodziecki, Bardo Herzig) (2004)
- Psychologie des Wissensmanagements (Gabi Reinmann, Heinz Mandl) (2004)
- Wissensmanagement und Lernen (Katharina Schnurer, Heinz Mandl)
- Using Learning Protocols for Knowledge Acquisition and Problem Solving with Individual and Group Incentives (Michael Oehl, Hans-Rüdiger Pfister) (2005)
- Wissensgesellschaft - Neue Medien und ihre Konsequenzen (Elmar Elling, Hans-Dieter Kübler) (2005)
- Kognition und Wahrnehmung in der Informations- und Wissensgesellschaft - Konsequenzen gesellschaftlicher Veränderungen für die Psyche (Steffen-Peter Ballstaedt) (2004)
- Hochschuldidaktik - Formen des Lehrens und Lernens an Pädagogischen Hochschulen - Beiträge zur Lehrerbildung 1/2005 (2005)
- Knowledge and Information Visualization - Searching for Synergies (Sigmar-Olaf Tergan, Tanja Keller) (2005)
- E-Learning - Eine multiperspektivische Standortbestimmung (Damian Miller) (2006)
- Technological Pedagogical Content Knowledge - A Framework for Teacher Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) (2006)
- Notebook-Klassen an einer Hauptschule - Eine Einzelfallstudie zur Wirkung eines Notebook-Einsatzes auf Unterricht, Schüler und Schule (Eva Häuptle) (2006)
- Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) (2007)
- Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (Joel Colbert, Kim Boyd, Kevin Clark, Sharon Guan, Judith Harris, Mario Kelly, Ann Thompson) (2008)
- 1. Introducing TPCK - Confronting the Wicked Problems of Teaching with Technology (Matthew J. Koehler, Punya Mishra) (2008)
- Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (Rita de Cássia Veiga Marriott, Patricia Lupion Torres) (2009)
- Social Software and Language Acquisition (Sarah Guth, Corrado Petrucco)
- Lernzielstrukturen im Informatikunterricht (Markus Steinert) (2010)
- What Every Teacher Needs to Know About Psychology (David Didau, Nick Rose) (2016)