Alexander RufDies ist keine offizielle Homepage von Alexander Ruf, E-Mails an Alexander Ruf sind hier nicht möglich! |

6 Texte von Alexander Ruf 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2012 | Is self-efficacy in programming decreasing with the level of programming skills? (Michail N. Giannakos, Peter Hubwieser, Alexander Ruf) erschienen in WIPSCE '12 (Seite 16 - 21) | Konferenz-Paper | ||
2013 | ![]() ![]() | Types of assignments for novice programmers (Alexander Ruf, Marc Berges, Peter Hubwieser) erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 (Seite 43 - 44) | Konferenz-Paper | |
2013 | ![]() ![]() | 3, 5, 12, 10, 7, 7, 8, 6, 12, 10, 1, 3 | Towards a conceptualization of pedagogical content knowledge for computer science (Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Andreas Mühling, Alexander Ruf) erschienen in ICER 2013 (Seite 1 - 8) | Konferenz-Paper |
2014 | ![]() ![]() | 11, 10, 20, 12, 9, 9, 8, 11, 13, 15, 1, 5 | Scratch vs. Karel - impact on learning outcomes and motivation (Alexander Ruf, Andreas Mühling, Peter Hubwieser) erschienen in WiPSCE 2014 (Seite 50 - 59) | Konferenz-Paper |
2015 | ![]() ![]() | 6, 9, 7, 3, 3, 5, 4, 8, 4, 2, 1, 4 | Classification of Programming Tasks According to Required Skills and Knowledge Representation (Alexander Ruf, Marc Berges, Peter Hubwieser) erschienen in ISSEP 2015 (Seite 57 - 68) ![]() ![]() | Konferenz-Paper |
2015 | ![]() ![]() | 9, 19, 9, 7, 7, 9, 11, 14, 11, 1, 1, 4 | Design and First Results of a Psychometric Test for Measuring Basic Programming Abilities (Andreas Mühling, Alexander Ruf, Peter Hubwieser) erschienen in Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Seite 2 - 10) | Konferenz-Paper |
Definitionen von Alexander Ruf
Dr. Scratch |
|
Bemerkungen von Alexander Ruf
Von Alexander Ruf gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Zeitleiste
CoautorInnen
Marc Berges, Michail N. Giannakos, Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Andreas Mühling
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Alexander Ruf
Zitationsgraph
10 Erwähnungen 
- Subjektive Theorien von Informatiklehrkraften zur fachdidaktischen Strukturierung ihres Unterrichts (Ana-Maria Stoffers) (2015)
- Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) (2015)
- A Pilot Computer Science and Programming Course for Primary School Students (Caitlin Duncan, Tim Bell) (2015)
- Usability and Usage of Interactive Features in an Online Ebook for CS Teachers (Barbara J. Ericson, Steven Moore, Briana B. Morrison, Mark Guzdial) (2015)
- Design and First Results of a Psychometric Test for Measuring Basic Programming Abilities (Andreas Mühling, Alexander Ruf, Peter Hubwieser) (2015)
- A Pilot Computer Science and Programming Course for Primary School Students (Caitlin Duncan, Tim Bell) (2015)
- Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt - 17. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Ira Diethelm) (2017)
- ICER 2018 - Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2018, Espoo, Finland, August 13-15, 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) (2018)
- Towards an Analysis of Program Complexity From a Cognitive Perspective (Rodrigo Duran, Juha Sorva, Sofia Leite) (2018)
- Towards an Analysis of Program Complexity From a Cognitive Perspective (Rodrigo Duran, Juha Sorva, Sofia Leite) (2018)
- From Embedded Systems to Physical Computing - Challenges of the Digital World in Secondary Computer Science Education (Mareen Przybylla) (2018)
- Informatik für alle - 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Arno Pasternak) (2019)
- Aufgabe ist nicht gleich Aufgabe - Vielfältige Aufgabentypen bewusst in Scratch einsetzen (Katharina Geldreich, Mike Talbot, Peter Hubwieser)
- Aufgabe ist nicht gleich Aufgabe - Vielfältige Aufgabentypen bewusst in Scratch einsetzen (Katharina Geldreich, Mike Talbot, Peter Hubwieser)
- Impacts of Block-based Programming on Young Learners’ Programming Skills and Attitudes in the Context of Smart Environments (Mazyar Seraj) (2020)
Volltexte
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |