Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Aaron Tan |
Encouraging reading and collaboration using classroom salon (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Chun Ming Tan |
Inquiry Pedagogy and Smartphones
| |
Desney Tan |
The Large-Display User Experience (2005)
| Siehe The Large-Display User Experience (2005)
|
Dian Tan |
Die partizipative Erstellung und Nutzung eines multimedialen Lernmoduls (2003) (erschienen in DeLFI 2003)
| |
Esther Tan |
What Makes the Design of Mobile Learning Trails Effective: A Retrospective Analysis (2015) (erschienen in Seamless Learning in the Age of Mobile Connectivity)
| |
F. L. Tan |
A Practical A.I. Development Module for a Robotics Course (1996) (erschienen in Computer Science Education 2/1996)
| |
Grace Tan |
| |
Kim Chwee Daniel Tan |
Web 2.0 Technologies and Science Education (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
| |
Seng Chee Tan |
Online Learning Communities in K-12 Settings (2009)
Online Learning Communities in K-12 Settings (2018) (erschienen in Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education)
| |
Shufang Tan |
Beware of metacognitive laziness (2024)
| Siehe Beware of metacognitive laziness (2024)
|
Thanh-Thu Phan Tan |
E-Learning im Studium und medienpädagogische Grundbildung am Beispiel der Lehrerbildung im Fach Englisch (2014) (erschienen in Grundbildung Medien in pädagogischen Studiengängen)
| |
Wey-Han Tan |
Medien & Bildung (2011)
Das wissenschaftlich-akademische E-Portfolio in der Studieneingangsphase (2013)
| |
Seigo Tanaka |
Principles of Development of Software at the Learner-Centered Computer-Based Learning System (1974) (erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht)
| |
Yoshiki Tanaka |
A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education (2017)
| Siehe A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education (2017)
|
Niket Tandon |
Can AI language models replace human participants? (2023)
| Siehe Can AI language models replace human participants? (2023)
|
Andrew S. Tanenbaum |
Siehe Andrew S. Tanenbaum |
Siehe Andrew S. Tanenbaum |
Audrey Tang |
Siehe Audrey Tang |
Siehe Audrey Tang |
Cara Tang |
Computer Science Curricular Guidance for Associate-Degree Transfer Programs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Shaping Curricular Guidelines for Associate-Degree Cybersecurity Programs (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Shaping Curricular Guidelines for Associate-Degree Cybersecurity Programs (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Adapting the IT2017 Curricula for Two Year Transfer Programs (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) IT curricular guidance for associate-degree granting institutions (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Updating Curricular Guidelines for Associate-Degree Computer Science Programs (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Libby Veng-Sam Tang |
A method for measuring co-authorship relationships in MediaWiki (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Luzhen Tang |
Beware of metacognitive laziness (2024)
| Siehe Beware of metacognitive laziness (2024)
|
Mei-Huei Tang |
Incorporating software architecture in the computer science curriculum (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Ruixiang Tang |
The Science of Detecting LLM-Generated Text (2024) (erschienen in Communications of the ACM)
| |
Terry Tang |
An environment for learning interactive programming (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Auto-Generating Visual Exercises for Learning Program Semantics (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Brendan Tangney |
Constructionism 2020 (2020)
SMART (2009) (erschienen in Multiplatform E-Learning Systems and Technologies)
| |
Steve Tanimoto |
Should your 8-year-old learn coding? (2014)
| Siehe Should your 8-year-old learn coding? (2014)
|
Steven Tanimoto |
Design Studies for Stylus and Finger-Based Interaction in Writing Instruction on Tablets (2016)
| Siehe Design Studies for Stylus and Finger-Based Interaction in Writing Instruction on Tablets (2016)
|
Shireesha Tankashala |
Developing verification-driven learning cases (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Albert Tanner |
Die Abklärung der Berufseignung an der PHBern in der Vorschulstufe und Primarstufe (2006) (erschienen in Rekrutierung, Eignungsabklärung, und Selektion für den Lehrerinnen- und Lehrerberuf) Die Modularisierung der fachlich-fachdidaktischen Ausbildung am Institut Vorschulstufe und Primarstufe der Pädagogischen Hochschule Bern (2006) (erschienen in Modularisierung an Pädagogischen Hochschulen und die Folgen - eine Zwischenbilanz)
| |
Cynthia D. Tanner |
Characteristics of Successful Collaborations to Produce Educated Software Engineering Professionals (2002) (erschienen in Computer Science Education 1-2/2002)
| |
Hannes Tanner |
Macht des Computers - Ohnmacht der Pädagogik? (2002)
| Siehe Macht des Computers - Ohnmacht der Pädagogik? (2002)
|
Till Tantau |
Informatik fürs Leben lernen (2021)
| Siehe Informatik fürs Leben lernen (2021)
|
Lixin Tao |
Teach real-time embedded system online with real hands-on labs (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Yonglei Tao |
Using expert systems to understand object-oriented behavior (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
Jonathan Taplin |
The End of Reality (2023)
| Siehe The End of Reality (2023)
|
Alex Tapscott |
Blockchain Revolution (2016)
«Ob diese Technologie Jobs vernichtet? Massenweise, ja!» (2017)
| |
Don Tapscott |
Siehe Don Tapscott |
Siehe Don Tapscott |
Dario Taraborelli |
Measuring wiki viability (2008)
| Siehe Measuring wiki viability (2008)
|
Behnam Taraghi |
Teaching and Learning in Higher Education (2010)
Personal Learning Environment for Higher Education (2010)
Die Rolle der Bildungsinformatik für die Hochschule der Zukunft (2017)
A Blog Sphere for Higher Education (2008)
| |
Athanasios Taramopoulos |
Teaching Electric Circuits by Guided Inquiry in Virtual and Real Laboratory Environments (2012) (erschienen in Research on e-Learning and ICT in Education)
| |
Eric Tarantini |
Digitale Transformation in Schulen (2018)
Gestaltung der digitalen Transformation in Schulen (2022)
| |
Clarice F. Tarbay |
Map-based Algorithm Visualization with METAL Highway Data (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Bruno Tardieu |
Computer as Community Memory (1998) (erschienen in High Technology and Low-Income Communities)
| |
Jacques Tardif |
Intégrer les nouvelles technologies de l'information (1998)
| Siehe Intégrer les nouvelles technologies de l'information (1998)
|
Stefano Tardini |
Communicating in the Information Society (2008) (erschienen in Digital Literacy)
| |
Irmela Tarelli |
IGLU 2011 (2012)
| Siehe IGLU 2011 (2012)
|
Aleksandras Targamadze |
Development of Modern e-Learning Services for Lithuanian Distance Education Network LieDM (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers)
| |
Jorma Tarhio |
ITiCSE 2000 (2000)
Using the WWW as the delivery mechanism for interactive, visualization-based instructional modules (report of the ITiCSE 1997 working group on visuali (1997) Animation of algorithms with Eliot and Jeliot (demonstration) (1997) Excel as an algorithm animation environment (1997) (erschienen in ITiCSE 1997) CLAP (1997) (erschienen in ITiCSE 1997)
| |
Ben Tarnoff |
Internet for the People (2022)
| Siehe Internet for the People (2022)
|
Nadja Tarnutzer |
Menschine (2023)
Menschine - Kommentar für Lehrpersonen (2023)
| |
Andrea Tartaro |
Computer Scientists at the Biology Lab Bench (2015)
| |
Valérie Tartas |
Using graphical tools in a phased activity for enhancing dialogical skills (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
| |
Nicole Taschner |
Hochfrequente Strahlung und Gesundheit (2. akt. Auflage) (2007)
| Siehe Hochfrequente Strahlung und Gesundheit (2. akt. Auflage) (2007)
|
Rudolf Taschner |
Der Zahlen gigantische Schatten (2004)
| Siehe Der Zahlen gigantische Schatten (2004)
|
Osman Tasdelen |
ATLAS – Ambient Teacher-Learner Awareness Solution (2021)
| Siehe ATLAS – Ambient Teacher-Learner Awareness Solution (2021)
|
Rahman Tashakkori |
Building Code Magnet Labs for Tablets and Other Devices (2015) Early participation of CS students in research (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Using microlabs to teach modern distributed computing (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) Active learning during lecture using tablets (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
John Tashner |
A Virtual World Initiative (2003)
| Siehe A Virtual World Initiative (2003)
|
Päivi H. Taskinen |
Motivationsgünstiges Lernen von Naturwissenschaften in Gymnasien? (2022)
| Siehe Motivationsgünstiges Lernen von Naturwissenschaften in Gymnasien? (2022)
|
Ayse Taskiran |
Augmented Reality Games and Motivation in Language Learning (2018)
| Siehe Augmented Reality Games and Motivation in Language Learning (2018)
|
Deborah Tatar |
Trace Theory, Coordination Games, and Group Scribbles (2009)
Ink, Improvisation, and Interactive Engagement (2007)
Coordinating Networked Learning Activities with a General-Purpose Interface
Medical Computational Thinking (2017)
Proto-computational Thinking (2017)
| |
Deborah G. Tatar |
Encouraging parallel thinking through explicit coordination modeling (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Initial experience with a computational thinking course for computer science students (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Stephen R. Tate |
Active learning during lecture using tablets (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Claas Tatje |
Zahlst du noch, oder trickst du schon? (2014)
| Siehe Zahlst du noch, oder trickst du schon? (2014)
|
Rachael Tatman |
Gender and Dialect Bias in YouTube’s Automatic Captions (2017)
| Siehe Gender and Dialect Bias in YouTube’s Automatic Captions (2017)
|
Arthur Tatnall |
Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017)
Information and Communication Technologies and Real-Life Learning (2011)
| |
Colin Tattersall |
Learning Design (2005)
A first exploration of an inductive analysis approach for detecting learning design patterns (2005)
Using the IMS Learning Design notation for the modelling and delivery of education (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
| |
Amanda Taub |
Facebook Fueled Anti-Refugee Attacks in Germany, New Research Suggests (2018)
| Siehe Facebook Fueled Anti-Refugee Attacks in Germany, New Research Suggests (2018)
|
Michelle Taub |
Using Data Visualizations to Foster Emotion Regulation During Self-Regulated Learning with Advanced Learning Technologies (2017)
| Siehe Using Data Visualizations to Foster Emotion Regulation During Self-Regulated Learning with Advanced Learning Technologies (2017)
|
Rivka Taub |
The Contribution of Computer Science to Learning Computational Physics (2013)
Abstraction as a bridging concept between computer science and physics (2014)
The effect of CS unplugged on middle-school students' views of CS (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Volker Täube |
Internetnutzung in den Haushalten der Schweiz (2006)
Die Bedeutung der Identifikation von Subgruppen für die Erklärung von Informationsflüssen (2008)
Indikatoren zur Informationsgesellschaft (2002) (erschienen in Informationsgesellschaft Schweiz)
| |
Michael J. Tauber |
Einsatz von CMI im Fernstudium (1974) (erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht)
| |
Dirk Taubner |
Software-Entwicklung im industriellen Maßstab (2001) (erschienen in Das ist Informatik)
| |
Arno Tausch |
Researchgate, RG-Scores, or a true Research Gate to Global Research? (2013)
| Siehe Researchgate, RG-Scores, or a true Research Gate to Global Research? (2013)
|
Reinhard Tausch |
Sich verständlich ausdrücken (1974)
| Siehe Sich verständlich ausdrücken (1974)
|
Moritz Tauschwitz |
Schutzlücken durch Wegfall der Vorratsdatenspeicherung? (2011)
| Siehe Schutzlücken durch Wegfall der Vorratsdatenspeicherung? (2011)
|
Kristin Taust |
Lehrerprofessionalisierung für Medienbildung und Digitale Bildung in der Grundschule (2020) (erschienen in Digital?!)
| |
Djamshid Tavangarian |
Siehe Djamshid Tavangarian |
Siehe Djamshid Tavangarian |
Herman T. Tavani |
Responding to the challenges of teaching computer ethics (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Monika Tavernier |
Exploring the Suitability of the Book Creator for iPad App for Early Childhood Education (2016)
| |
Kevin Tavin |
Post-Digital, Post-Internet Art and Education (2021)
The future of international art education (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Shay Tavor |
Integrating greenfoot into CS1 (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Using greenfoot in teaching inheritance in CS1 (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |