Personen mit Lin
Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Calvin Lin |
Using peer review to teach software testing (2012) ![]() ![]() A structured approach to teaching recursion using cargo-bot (2014) ![]() ![]() Using cargo-bot to provide contextualized learning of recursion (2013) ![]() ![]() Computer Science Principles Curricula (2015) ![]() ![]() | |
Cheng-Hsien Lin |
Going mobile with app inventor for android (2013) ![]() ![]() Introducing computer science to K-12 through a summer computing workshop for teachers (2011) ![]() ![]() | |
Chi-Cheng Lin |
Exploring technologies for building collaborative learning communities among diverse student populations (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) A bioinformatics track with outreach components (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Devry Lin |
Virtual clusters for parallel and distributed education (2012) ![]() ![]() | |
Kuan-Yu Lin |
An analysis of difficulties encountered by novice alice programmers (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Kuen-Yi Lin |
Use of Films in Technology Education (2017) ![]() ![]() | Siehe Use of Films in Technology Education (2017) ![]() ![]() |
Lin Lin |
Pedagogical Principles, Problems, and Possibilities in Online Global Classrooms (2009) ![]() ![]() | Siehe Pedagogical Principles, Problems, and Possibilities in Online Global Classrooms (2009) ![]() ![]() |
Meng-Fen Lin |
A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes (2003) ![]() ![]() | Siehe A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes (2003) ![]() ![]() |
Michael P.C. Lin |
Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017) ![]() ![]() | Siehe Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017) ![]() ![]() |
Sirong Lin |
Encouraging parallel thinking through explicit coordination modeling (2011) ![]() ![]() | |
Taiyu Lin |
An Exploratory Study of the Relationship Between Learning Styles and Cognitive Traits (2006) ![]() ![]() | |
Tzu-Bin Lin |
New Media and Learning in the 21st Century (2015) ![]() | Siehe New Media and Learning in the 21st Century (2015) ![]() |
Xia Lin |
Visualizing intellectual connections among philosophers using the hyperlink & semantic data from Wikipedia (2009) (erschienen in WikiSym 2009) | |
Xiaodong Lin |
Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning (2009) ![]() ![]() | Siehe Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning (2009) ![]() ![]() |
Yu-Chih Lin |
Exploring cognitive processes in program comprehension based on eye-movement analysis (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Yu-Tzu Lin |
Exploring cognitive processes in program comprehension based on eye-movement analysis (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Barbara Linck |
Competence Measurement and Informatics Standards in Secondary Education (2013) Chat-GPT und SQL-Anfragen (2023) ![]() ![]() | |
Jens Lincke |
Lively Wiki a development environment for creating and sharing active web content (2009) (erschienen in WikiSym 2009) | |
Susan J. Lincke |
Network security auditing as a community-based learning project (2007) ![]() ![]() | |
Serge Linckels |
Bessere Schulnoten mit MatES, dem e-Bibliothekardienst für den Mathematikunterricht (2007) ![]() ![]() Question answering from lecture videos based on an automatic semantic annotation (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Technik um jeden Preis? (2014) ![]() ![]() 3D-Modell für e-Learning am Beispiel einer 1-1-Notebook Schule (2013) ![]() ![]() iBooks im Unterricht (2015) ![]() Teaching in the Cyber-Age (2005) ![]() ![]() Technik um jeden Preis? (2014) ![]() Automatische Erzeugung Semantischer Annotationen für Vorlesungsvideos (2008) ![]() ![]() The virtual tele-tASK professor (2007) ![]() ![]() | |
Mike Lincoln |
Multimediale Patientensimulationen (1996) (erschienen in LOG IN 2/1996) | |
Georg Lind |
Meta-Analysen als Wegweiser? (2013) ![]() ![]() Verbesserung des Unterrichts durch Selbstevaluation (2012) ![]() ![]() | |
Göran Lindahl |
ABB - Bridging the classical and the digital (erschienen in From Bricks to Clicks) | |
Thomas Lindauer |
Rekrutierung, Eignungsabklärung, und Selektion für den Lehrerinnen- und Lehrerberuf (2006) ![]() Editorial (2005) (erschienen in Hochschuldidaktik - Formen des Lehrens und Lernens an Pädagogischen Hochschulen) | |
Sven Lindberg |
The mere presence of a smartphone reduces basal attentional performance (2023) ![]() ![]() | Siehe The mere presence of a smartphone reduces basal attentional performance (2023) ![]() ![]() |
Diane van der Linde-Koomen |
Computational Thinking in Pre-vocational Education (2023) ![]() ![]() | Siehe Computational Thinking in Pre-vocational Education (2023) ![]() ![]() |
Holger Lindemann |
Konstruktivismus und Pädagogik (2006) | Siehe Konstruktivismus und Pädagogik (2006) |
Katrin Lindemann |
Gemeinsam forschen lernen mit digitalen Medien (2010) ![]() | Siehe Gemeinsam forschen lernen mit digitalen Medien (2010) ![]() |
Udo Lindemann |
Wie Kann Man Technik Darstellen? (2010) ![]() ![]() | Siehe Wie Kann Man Technik Darstellen? (2010) ![]() ![]() |
Tanya Linden | ||
Jakob Lindenmeyer |
Cyber Road Show (1998) ![]() ![]() ![]() | Siehe Cyber Road Show (1998) ![]() ![]() ![]() |
Johan Lindeque |
Digitale Schweiz 2022 (2022) ![]() ![]() | Siehe Digitale Schweiz 2022 (2022) ![]() ![]() |
Daniel Linder |
Social Reading (2013) ![]() | Siehe Social Reading (2013) ![]() |
Joselin Linder |
The Gamification Revolution (2013) ![]() | Siehe The Gamification Revolution (2013) ![]() |
Ute Linder |
Qualitätssicherung (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) | |
Drew Linderman |
A visual learning engine for interactive generation ofinstructional materials (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Christian Lindermayer |
Digitaler Wandel des Schulunterrichts durch professionelle Lerngemeinschaften (2022) ![]() ![]() | |
Jakob von Lindern |
«Wie erkennen wir, wenn ein System wie GPT die Welt versteht?» (2023) ![]() ![]() Was, Ihr Kind kann nicht programmieren? (2019) ![]() ![]() »Etwas größenwahnsinnig« (2023) ![]() ![]() | |
Eva Lindgren |
Supporting the Reflective Language Learner with Computer Keystroke Logging (2008) ![]() ![]() | |
Matthias Lindhorst |
Gut gerüstet gegen Überwachung im Web (2015) ![]() | Siehe Gut gerüstet gegen Überwachung im Web (2015) ![]() |
Ian Lindley |
CALLGUIDE (1992) ![]() ![]() | |
Anke Lindmeier |
Medieneinsatz im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht (2018) ![]() ![]() ![]() Keeping secrets (2020) ![]() ![]() |
|
Annabel Lindner |
Implementing a Portable Learning Lab on Artificial Intelligence: It’s AI in a Box! (2023) ![]() ![]() KI im Toaster? (2021) ![]() ![]() Ab an die Kiste: Konzeption eines mobilen Lernlabors zu KI (2023) ![]() ![]() Designing a Teacher PD Programme for AI - First Steps (2021) ![]() ![]() Unplugged Activities in the Context of AI (2019) ![]() ![]() KI unter der Lupe (2020) ![]() KI in der Kiste (2023) ![]() ![]() Von Autonomem Fahren bis Zahnarzt (2023) ![]() ![]() AI Unplugged - Wir ziehen Künstlicher Intelligenz den Stecker (2019) ![]() Erfahrungsbericht zur Qualifizierungsmaßnahme Informatik als Erweiterungsfach (Lehramt Realschule) in Bayern (2019) ![]() ![]() |
|
Diana Lindner |
Die experimentelle Überprüfung dynamischer Vernetzungsprozesse (2008) | Siehe Die experimentelle Überprüfung dynamischer Vernetzungsprozesse (2008) |
Florian Lindner |
Visualizing compression algorithms on-the-fly (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) | |
Jakob Lindner |
Learning Analytics in Hochschulen und Künstliche Intelligenz (2023) ![]() | Siehe Learning Analytics in Hochschulen und Künstliche Intelligenz (2023) ![]() |
Konstantin Lindner |
Digitale Kulturen der Lehre entwickeln (2024) ![]() ![]() | Siehe Digitale Kulturen der Lehre entwickeln (2024) ![]() ![]() |
Marlene Lindner |
Integration des Erwerbs von Basiskonzepten der Informatik in den mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe I (2017) ![]() ![]() | Siehe Integration des Erwerbs von Basiskonzepten der Informatik in den mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe I (2017) ![]() ![]() |
Martin Lindner | Siehe Martin Lindner | Siehe Martin Lindner |
R. Lindner |
Spezifikationen, Normen und Standards für Lernmaterialien (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) | |
Martin Lindner. |
Forschen für den Papierkorb (2002) ![]() | Siehe Forschen für den Papierkorb (2002) ![]() |
Michaela Lindner-Fally |
Lehren und Lernen neu (2012) ![]() ![]() | Siehe Lehren und Lernen neu (2012) ![]() ![]() |
Arne Lindow |
Eine multimediale Erweiterung eines UML-Tools für Lehrzwecke (2004) ![]() ![]() Semantic Interrelation of Documents via an Ontology (2004) ![]() ![]() | |
David Lindquist |
Exploring the potential of mobile phones for active learning in the classroom (2007) ![]() ![]() | |
Janne Lindqvist |
VERKKOKE (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Brooks Lindsay |
Creating «the Wikipedia of pros and cons» (2009) (erschienen in WikiSym 2009) | |
Sian Lindsay |
Just because they own them, doesn’t mean they use them (2011) | Siehe Just because they own them, doesn’t mean they use them (2011) |
D. Lindsey |
Using citation counts as a measure of quality in science measuring what's measurable rather than what's valid (1989) | Siehe Using citation counts as a measure of quality in science measuring what's measurable rather than what's valid (1989) |
Stefanie N. Lindstaedt |
CSCL in der betrieblichen Weiterbildung (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) Kooperatives Lernen in Organisationen (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) A Storyboard of the APOSDLE Vision (2006) ![]() ![]() A Context-Model for Supporting Work-Integrated Learning (2006) ![]() ![]() Datenschutzfragen bei der Etablierung einer Arbeitsprozess-integrierten e-Learning-Lösung (2008) ![]() ![]() Integration von Arbeiten und Lernen (2006) (erschienen in Semantic Web) | |
Denise L. Lindstrom |
Instructional Technology Integration Models and Frameworks (2018) ![]() ![]() | Siehe Instructional Technology Integration Models and Frameworks (2018) ![]() ![]() |
Berner Lindström |
A relational, indirect, meso-level approach to CSCL design in the next decade (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1) | |
Jens Lindström |
Schulentwicklung und Unterrichtspraxis unter Bedingungen des digitalen Wandels (2022) (erschienen in Digitalisierungen in Schule und Bildung als gesamtgesellschaftliche Herausforderung) | |
Ulrike Lindwedel-Reime |
Virtual Reality in Health Care Education: A Study about the Effects of Presence on Acceptance and Knowledge Improvement among Health Care Students (2020) ![]() ![]() | Siehe Virtual Reality in Health Care Education: A Study about the Effects of Presence on Acceptance and Knowledge Improvement among Health Care Students (2020) ![]() ![]() |
Jeffrey P. Lineman |
The Corporate CIO Model and the Higher Education CIO (2007) ![]() ![]() | Siehe The Corporate CIO Model and the Higher Education CIO (2007) ![]() ![]() |
Richard Ling | Siehe Richard Ling | Siehe Richard Ling |
Dennis Lingerfelt |
A virtual graphics card for teaching device driver design (2014) ![]() ![]() | |
Andreas Lingnau |
DELFI 2021 (2021) ![]() ![]() Nutzung eines Wikis bei der Entwicklung von Lernsoftware (2008) (erschienen in Konstruktion und Kommunikation von Wissen mit Wikis) CSCL for intellectually disabled pupils (2011) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6) Lernerunterstützung beim Schriftspracherwerb in einem computergestützten Klassenraum (2005) ![]() ![]() Interaktive Unterstützung bei der Begehung eines Kunstlehrpfads (2019) (erschienen in DELFI 2019) Collaborative writing in a computer-integrated classroom for early learning (2001) ![]() Kollaboratives Planen und Lernen mit der web-basierten Lernplattform Metafora (2013) ![]() ![]() Modellierungswerkzeuge für den Schulunterricht (2003) ![]() ![]() | |
Karin Lingnau |
Rabbit, Rabbit deconstructed (2010) ![]() ![]() SARoskop (2010) ![]() ![]() | |
Joe Linhoff |
Teaching game programming using XNA (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) | |
Reto Liniger |
Was unsere Kinder lernen sollen (2016) ![]() | Siehe Was unsere Kinder lernen sollen (2016) ![]() |
Michael Link |
Unklare Symptome (2019) ![]() ![]() | Siehe Unklare Symptome (2019) ![]() ![]() |
Thomas Michael Link |
Curriculumsstruktur und IKT-basierte Innovationen (2006) | Siehe Curriculumsstruktur und IKT-basierte Innovationen (2006) |
Detlef B. Linke |
Das Gehirn (1999) Die Zeiten des Gehirns (2004) ![]() Die Freiheit und das Gehirn (2005) Einsteins Doppelgänger (2000) ![]() | |
Harald Linke |
Lernfeldorientierter Ansatz in der Berufsausbildung Chancen und Risiken (2003) ![]() ![]() | |
Terry Linkletter |
CS2013 Assessment Exam (Abstract Only) (2015) | |
Ingo Linkweiler |
Ergebnisse der Untersuchung zur Eignung einer Programmiersprache für die schnelle Softwareentwicklung - kann der Informatikunterricht davon profitieren? (2002) ![]() ![]() | |
James Linn |
Developing integrated Web and database applications using JAVA applets and JDBC drivers (1998) ![]() ![]() | |
Marcia C. Linn |
Wise Science (2009) Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) Teaching and Assessing Knowledge Integration in Science (2006) ![]() ![]() New roles for students, instructors, and computers in a lab-based introductory programming course (2003) ![]() ![]() Learning to Use Parentheses and Quotes in LISP (1995) (erschienen in Computer Science Education 1/1995) Learning to teach computer programming (2009) ![]() ![]() Physical and Virtual Laboratories in Science and Engineering Education ![]() ![]() |
|
Mareen Linnartz |
Ich an deiner Stelle... (2019) ![]() ![]() | Siehe Ich an deiner Stelle... (2019) ![]() ![]() |
Natalie Linnell |
Classroom Presenter (2007) Cross-cultural issues in a tutored video instruction course (2008) ![]() ![]() | |
Helmut Linneweber-Lammerskitten |
Professionalisierung von Lehrerinnen und Lehrern (2009) Der Lernstick als Hilfe zur Binnendifferenzierung im Mathematikunterricht (2011) ![]() | |
Geraldo Lino de Campos |
Minimum requirements for effective distance teaching systems (1999) ![]() ![]() | |
Thomas Linowsky |
Mobile Learning mit myTU (2014) ![]() ![]() | |
Markus Linten |
Literatur und Information - Datenbanken, Fachliteratur, Literaturrecherche und -verwaltung (2011) ![]() ![]() | Siehe Literatur und Information - Datenbanken, Fachliteratur, Literaturrecherche und -verwaltung (2011) ![]() ![]() |
Mildred D. Lintner |
Revitalizing the computer science course for non-majors (abstract) (1995) ![]() ![]() | |
Elizabeth Da Lio |
TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice (2005) ![]() ![]() | Siehe TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice (2005) ![]() ![]() |
Albert Lionelle |
Quantifying the Benefits of Prior Programming Experience in an Introductory Computer Science Course (2018) ![]() ![]() | |
Konstantinos Liotsios |
Blended Learning Technologies in Lifelong Education (2006) ![]() ![]() | |
Tomas A. Lipinski |
Responsible Technologies and Literacy (2006) ![]() ![]() | |
Doris Lipka-Krischke |
Eine explorative Studie des Umgangs mit kulturellen Artefakten in musikalischen Wissensgemeinschaften (2011) ![]() | Siehe Eine explorative Studie des Umgangs mit kulturellen Artefakten in musikalischen Wissensgemeinschaften (2011) ![]() |
Dragan Lipovac |
Evaluation of a Frame-based Programming Editor (2016) ![]() ![]() | |
Frank Lipowsky |
Wie viel Wissenschaft braucht die Lehrerfortbildung (2021) ![]() ![]() Üben (2014) ![]() | |
Holger von der Lippe |
Freunde, Familie und das eigene Leben (2006) | Siehe Freunde, Familie und das eigene Leben (2006) |
Wolfram-M. Lippe |
Die Geschichte der Rechenautomaten III (2013) ![]() Die Geschichte der Rechenautomaten II (2013) ![]() Die Geschichte der Rechenautomaten (2013) ![]() | |
Philip H. Lippel |
Online Education (2016) ![]() ![]() | |
Anne M. Lippert |
Successes and Failures in Building Learning Environments to Promote Deep Learning (2017) ![]() ![]() | Siehe Successes and Failures in Building Learning Environments to Promote Deep Learning (2017) ![]() ![]() |
Herbert Lippert |
Lehrbuch Anatomie ![]() | Siehe Lehrbuch Anatomie ![]() |
Lukas Lippert |
Surfen wir das Klima kaputt? (2019) ![]() Ist die Schule noch zu retten? (2022) ![]() ![]() «Alle Akten sind zu vernichten» (2023) ![]() ![]() Wirbel um neue Datenbank der Stadtzürcher Volksschule (2019) ![]() ![]() | |
Wolfram Lippert | ||
Joan K. Lippincott |
Student Content Creators (2007) ![]() ![]() | Siehe Student Content Creators (2007) ![]() ![]() |
Lasse Lipponen |
Investigating patterns of interaction in networked learning and computer-supported collaborative learning (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) | |
David Lipset |
The Legacy of a Scientist | |
Hod Lipson |
Advancing Children´s Engineering Through Desktop Manufacturing (2014) ![]() ![]() | Siehe Advancing Children´s Engineering Through Desktop Manufacturing (2014) ![]() ![]() |
Konrad Lischka |
Digitale Öffentlichkeit (2017) ![]() ![]() Wo Maschinen irren können (2018) ![]() ![]() Damit Maschinen den Menschen dienen (2018) ![]() ![]() Spielplatz Computer (2002) | |
Alex Lishinki |
Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum (2018) ![]() ![]() | Siehe Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum (2018) ![]() ![]() |
Alex Lishinski |
Methodological Rigor and Theoretical Foundations of CS Education Research (2016) ![]() ![]() Students' Emotional Reactions to Programming Projects in Introduction to Programming (2017) ![]() ![]() Cognitive, Affective, and Dispositional Components of Learning Programming (2016) ![]() ![]() The Influence of Problem Solving Abilities on Students' Performance on Different Assessment Tasks in CS1 (2016) ![]() ![]() Learning to Program (2016) ![]() ![]() |
|
Joseph A. Lisowski |
K-20 Technology Partnerships in a Rural Community (2009) ![]() ![]() | |
Linda R. Lisowski |
K-20 Technology Partnerships in a Rural Community (2009) ![]() ![]() | |
Ivan B. Liss |
An example illustrating modularity, abstraction & information hiding using (1989) ![]() ![]() | |
Raymond Lister | Siehe Raymond Lister | Siehe Raymond Lister |
Timothy Lister |
Peopleware (1987) ![]() ![]() Bärentango (2003) ![]() |
|
Stefan Liszio |
«Eigentlich geht es mir gut» (2013) ![]() ![]() | |
Michael Litschka |
Der Mensch im digitalen Zeitalter (2019) ![]() ![]() | Siehe Der Mensch im digitalen Zeitalter (2019) ![]() ![]() |
Heike Littger |
Die Podcast-Pauker (2010) ![]() ![]() | Siehe Die Podcast-Pauker (2010) ![]() ![]() |
Alexis Little |
From Professional Development to the Classroom (2017) ![]() ![]() | |
Tim Little |
Moving Ahead with Undergraduate Computational Science Programs (2015) | |
Allison Littlejohn |
Reusing Online Resources (2003) ![]() ![]() | Siehe Reusing Online Resources (2003) ![]() ![]() |
Karen Littleton |
Learning Together (1999) (erschienen in Collaborative Learning) Using Talking Books to Support Early Reading Development (2009) ![]() ![]() | |
Michael L. Littman |
Broadening student enthusiasm for computer science with a great insights course (2010) ![]() ![]() | |
Breanne K. Litts |
Understanding High School Students' Reading, Remixing, and Writing Codeable Circuits for Electronic Textiles (2017) ![]() ![]() | |
Mateusz Litwin |
Language Models are Few-Shot Learners (2020) ![]() ![]() | Siehe Language Models are Few-Shot Learners (2020) ![]() ![]() |
Elizabeth Litzler |
Implementing evidence-based practices makes a difference in female undergraduate enrollments (2012) ![]() ![]() |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 10.07.2024
(c) beat.doebe.li 1996-2024 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)