Personen mit Lin
Name | Ist AutorIn von | wird erwähnt in |
---|---|---|
Calvin Lin | Using peer review to teach software testing (2012) ![]() ![]() A structured approach to teaching recursion using cargo-bot (2014) ![]() ![]() Using cargo-bot to provide contextualized learning of recursion (2013) ![]() ![]() Computer Science Principles Curricula(2015) ![]() ![]() | |
Cheng-Hsien Lin | Going mobile with app inventor for android(2013) ![]() ![]() Introducing computer science to K-12 through a summer computing workshop for teachers(2011) ![]() ![]() | |
Chi-Cheng Lin | Exploring technologies for building collaborative learning communities among diverse student populations(2009) (erschienen in ITiCSE 2009) A bioinformatics track with outreach components(2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Devry Lin | Virtual clusters for parallel and distributed education(2012) ![]() ![]() | |
Kuan-Yu Lin | An analysis of difficulties encountered by novice alice programmers (abstract only)(2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Kuen-Yi Lin | Use of Films in Technology Education (2017) ![]() ![]() | Siehe Use of Films in Technology Education (2017) ![]() ![]() |
Lin Lin | Pedagogical Principles, Problems, and Possibilities in Online Global Classrooms (2009) ![]() ![]() | Siehe Pedagogical Principles, Problems, and Possibilities in Online Global Classrooms (2009) ![]() ![]() |
Meng-Fen Lin | A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes (2003) ![]() ![]() | Siehe A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes (2003) ![]() ![]() |
Michael P.C. Lin | Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017) ![]() ![]() | Siehe Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017) ![]() ![]() |
Sirong Lin | Encouraging parallel thinking through explicit coordination modeling(2011) ![]() ![]() | |
Taiyu Lin | An Exploratory Study of the Relationship Between Learning Styles and Cognitive Traits(2006) ![]() ![]() | |
Tzu-Bin Lin | New Media and Learning in the 21st Century (2015) ![]() | Siehe New Media and Learning in the 21st Century (2015) ![]() |
Xia Lin | Visualizing intellectual connections among philosophers using the hyperlink & semantic data from Wikipedia(2009) (erschienen in WikiSym 2009) | |
Xiaodong Lin | Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning (2009) ![]() ![]() | Siehe Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning (2009) ![]() ![]() |
Yu-Chih Lin | Exploring cognitive processes in program comprehension based on eye-movement analysis (abstract only)(2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Yu-Tzu Lin | Exploring cognitive processes in program comprehension based on eye-movement analysis (abstract only)(2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Barbara Linck | Competence Measurement and Informatics Standards in Secondary Education (2013) | Siehe Competence Measurement and Informatics Standards in Secondary Education (2013) |
Jens Lincke | Lively Wiki a development environment for creating and sharing active web content(2009) (erschienen in WikiSym 2009) | |
Susan J. Lincke | Network security auditing as a community-based learning project(2007) ![]() ![]() | |
Serge Linckels | Question answering from lecture videos based on an automatic semantic annotation(2008) (erschienen in ITiCSE 2008) 3D-Modell für e-Learning am Beispiel einer 1-1-Notebook Schule (2013) ![]() ![]() Technik um jeden Preis? (2014) ![]() ![]() iBooks im Unterricht (2015) ![]() The virtual tele-tASK professor(2007) ![]() ![]() Bessere Schulnoten mit MatES, dem e-Bibliothekardienst für den Mathematikunterricht (2007) ![]() ![]() Teaching in the Cyber-Age(2005) ![]() ![]() Automatische Erzeugung Semantischer Annotationen für Vorlesungsvideos(2008) ![]() ![]() Technik um jeden Preis? (2014) ![]() | |
Mike Lincoln | Multimediale Patientensimulationen(1996) (erschienen in LOG IN 2/1996) | |
Georg Lind | Meta-Analysen als Wegweiser? (2013) ![]() ![]() Verbesserung des Unterrichts durch Selbstevaluation (2012) ![]() ![]() | |
Göran Lindahl | ABB - Bridging the classical and the digital (erschienen in From Bricks to Clicks) | |
Thomas Lindauer | Rekrutierung, Eignungsabklärung, und Selektion für den Lehrerinnen- und Lehrerberuf (2006) ![]() Editorial(2005) (erschienen in Hochschuldidaktik - Formen des Lehrens und Lernens an Pädagogischen Hochschulen) | |
Diane van der Linde-Koomen | Computational Thinking in Pre-vocational Education (2023) ![]() ![]() | Siehe Computational Thinking in Pre-vocational Education (2023) ![]() ![]() |
Holger Lindemann | Konstruktivismus und Pädagogik (2006) | Siehe Konstruktivismus und Pädagogik (2006) |
Katrin Lindemann | Gemeinsam forschen lernen mit digitalen Medien (2010) ![]() | Siehe Gemeinsam forschen lernen mit digitalen Medien (2010) ![]() |
Udo Lindemann | Wie Kann Man Technik Darstellen? (2010) ![]() ![]() | Siehe Wie Kann Man Technik Darstellen? (2010) ![]() ![]() |
Tanya Linden | ||
Jakob Lindenmeyer | Cyber Road Show (1998) ![]() ![]() ![]() | Siehe Cyber Road Show (1998) ![]() ![]() ![]() |
Johan Lindeque | Digitale Schweiz 2022 (2022) ![]() ![]() | Siehe Digitale Schweiz 2022 (2022) ![]() ![]() |
Daniel Linder | Social Reading (2013) ![]() | Siehe Social Reading (2013) ![]() |
Joselin Linder | The Gamification Revolution (2013) ![]() | Siehe The Gamification Revolution (2013) ![]() |
Ute Linder | Qualitätssicherung(2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) | |
Drew Linderman | A visual learning engine for interactive generation ofinstructional materials(2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Christian Lindermayer | Digitaler Wandel des Schulunterrichts durch professionelle Lerngemeinschaften(2022) ![]() ![]() | |
Jakob von Lindern | Was, Ihr Kind kann nicht programmieren? (2019) ![]() ![]() | Siehe Was, Ihr Kind kann nicht programmieren? (2019) ![]() ![]() |
Eva Lindgren | Supporting the Reflective Language Learner with Computer Keystroke Logging(2008) ![]() ![]() | |
Matthias Lindhorst | Gut gerüstet gegen Überwachung im Web (2015) ![]() | Siehe Gut gerüstet gegen Überwachung im Web (2015) ![]() |
Ian Lindley | CALLGUIDE(1992) ![]() ![]() | |
Anke Lindmeier | Medieneinsatz im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht (2018) ![]() ![]() ![]() Keeping secrets (2020) ![]() ![]() |
|
Annabel Lindner | Designing a Teacher PD Programme for AI - First Steps(2021) ![]() ![]() KI im Toaster? (2021) ![]() ![]() KI unter der Lupe (2020) ![]() Erfahrungsbericht zur Qualifizierungsmaßnahme Informatik als Erweiterungsfach (Lehramt Realschule) in Bayern (2019) ![]() ![]() AI Unplugged - Wir ziehen Künstlicher Intelligenz den Stecker (2019) ![]() |
|
Diana Lindner | Die experimentelle Überprüfung dynamischer Vernetzungsprozesse (2008) | Siehe Die experimentelle Überprüfung dynamischer Vernetzungsprozesse (2008) |
Florian Lindner | Visualizing compression algorithms on-the-fly(2009) (erschienen in ITiCSE 2009) | |
Marlene Lindner | Integration des Erwerbs von Basiskonzepten der Informatik in den mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe I (2017) ![]() ![]() | Siehe Integration des Erwerbs von Basiskonzepten der Informatik in den mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe I (2017) ![]() ![]() |
Martin Lindner | Siehe Martin Lindner | Siehe Martin Lindner |
R. Lindner | Spezifikationen, Normen und Standards für Lernmaterialien(2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) | |
Martin Lindner. | Forschen für den Papierkorb (2002) ![]() | Siehe Forschen für den Papierkorb (2002) ![]() |
Michaela Lindner-Fally | Lehren und Lernen neu (2012) ![]() ![]() | Siehe Lehren und Lernen neu (2012) ![]() ![]() |
Arne Lindow | Semantic Interrelation of Documents via an Ontology (2004) ![]() ![]() Eine multimediale Erweiterung eines UML-Tools für Lehrzwecke(2004) ![]() ![]() | |
David Lindquist | Exploring the potential of mobile phones for active learning in the classroom(2007) ![]() ![]() | |
Janne Lindqvist | VERKKOKE(2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Brooks Lindsay | Creating «the Wikipedia of pros and cons»(2009) (erschienen in WikiSym 2009) | |
Sian Lindsay | Just because they own them, doesn’t mean they use them (2011) | Siehe Just because they own them, doesn’t mean they use them (2011) |
D. Lindsey | Using citation counts as a measure of quality in science measuring what's measurable rather than what's valid (1989) | Siehe Using citation counts as a measure of quality in science measuring what's measurable rather than what's valid (1989) |
Stefanie N. Lindstaedt | Integration von Arbeiten und Lernen(2006) (erschienen in Semantic Web) A Storyboard of the APOSDLE Vision(2006) ![]() ![]() Datenschutzfragen bei der Etablierung einer Arbeitsprozess-integrierten e-Learning-Lösung(2008) ![]() ![]() A Context-Model for Supporting Work-Integrated Learning(2006) ![]() ![]() CSCL in der betrieblichen Weiterbildung(2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) Kooperatives Lernen in Organisationen(2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) | |
Denise L. Lindstrom | Instructional Technology Integration Models and Frameworks (2018) ![]() ![]() | Siehe Instructional Technology Integration Models and Frameworks (2018) ![]() ![]() |
Berner Lindström | A relational, indirect, meso-level approach to CSCL design in the next decade(2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1) | |
Jens Lindström | Schulentwicklung und Unterrichtspraxis unter Bedingungen des digitalen Wandels(2022) (erschienen in Digitalisierungen in Schule und Bildung als gesamtgesellschaftliche Herausforderung) | |
Ulrike Lindwedel-Reime | Virtual Reality in Health Care Education: A Study about the Effects of Presence on Acceptance and Knowledge Improvement among Health Care Students (2020) ![]() ![]() | Siehe Virtual Reality in Health Care Education: A Study about the Effects of Presence on Acceptance and Knowledge Improvement among Health Care Students (2020) ![]() ![]() |
Jeffrey P. Lineman | The Corporate CIO Model and the Higher Education CIO (2007) ![]() ![]() | Siehe The Corporate CIO Model and the Higher Education CIO (2007) ![]() ![]() |
Richard Ling | Siehe Richard Ling | Siehe Richard Ling |
Dennis Lingerfelt | A virtual graphics card for teaching device driver design(2014) ![]() ![]() | |
Andreas Lingnau | DELFI 2021 (2021) ![]() ![]() Lernerunterstützung beim Schriftspracherwerb in einem computergestützten Klassenraum (2005) ![]() ![]() Collaborative writing in a computer-integrated classroom for early learning (2001) ![]() Nutzung eines Wikis bei der Entwicklung von Lernsoftware(2008) (erschienen in Konstruktion und Kommunikation von Wissen mit Wikis) Interaktive Unterstützung bei der Begehung eines Kunstlehrpfads(2019) (erschienen in DELFI 2019) CSCL for intellectually disabled pupils(2011) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6) Modellierungswerkzeuge für den Schulunterricht(2003) ![]() ![]() Kollaboratives Planen und Lernen mit der web-basierten Lernplattform Metafora(2013) ![]() ![]() | |
Karin Lingnau | Rabbit, Rabbit deconstructed (2010) ![]() ![]() SARoskop (2010) ![]() ![]() | |
Joe Linhoff | Teaching game programming using XNA(2008) (erschienen in ITiCSE 2008) | |
Reto Liniger | Was unsere Kinder lernen sollen (2016) ![]() | Siehe Was unsere Kinder lernen sollen (2016) ![]() |
Michael Link | Unklare Symptome (2019) ![]() ![]() | Siehe Unklare Symptome (2019) ![]() ![]() |
Thomas Michael Link | Curriculumsstruktur und IKT-basierte Innovationen (2006) | Siehe Curriculumsstruktur und IKT-basierte Innovationen (2006) |
Detlef B. Linke | Die Zeiten des Gehirns (2004) ![]() Die Freiheit und das Gehirn (2005) Einsteins Doppelgänger (2000) ![]() Das Gehirn (1999) | |
Harald Linke | Lernfeldorientierter Ansatz in der Berufsausbildung Chancen und Risiken(2003) ![]() ![]() | |
Terry Linkletter | CS2013 Assessment Exam (Abstract Only)(2015) | |
Ingo Linkweiler | Ergebnisse der Untersuchung zur Eignung einer Programmiersprache für die schnelle Softwareentwicklung - kann der Informatikunterricht davon profitieren?(2002) ![]() ![]() | |
James Linn | Developing integrated Web and database applications using JAVA applets and JDBC drivers(1998) ![]() ![]() | |
Marcia C. Linn | Wise Science (2009) Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) Teaching and Assessing Knowledge Integration in Science (2006) ![]() ![]() Learning to teach computer programming (2009) ![]() ![]() New roles for students, instructors, and computers in a lab-based introductory programming course(2003) ![]() ![]() Learning to Use Parentheses and Quotes in LISP(1995) (erschienen in Computer Science Education 1/1995) Physical and Virtual Laboratories in Science and Engineering Education ![]() ![]() | |
Mareen Linnartz | Ich an deiner Stelle... (2019) ![]() ![]() | Siehe Ich an deiner Stelle... (2019) ![]() ![]() |
Natalie Linnell | Classroom Presenter (2007) Cross-cultural issues in a tutored video instruction course(2008) ![]() ![]() | |
Helmut Linneweber-Lammerskitten | Professionalisierung von Lehrerinnen und Lehrern (2009) Der Lernstick als Hilfe zur Binnendifferenzierung im Mathematikunterricht (2011) ![]() | |
Geraldo Lino de Campos | Minimum requirements for effective distance teaching systems(1999) ![]() ![]() | |
Thomas Linowsky | Mobile Learning mit myTU(2014) ![]() ![]() | |
Markus Linten | Literatur und Information - Datenbanken, Fachliteratur, Literaturrecherche und -verwaltung (2011) ![]() ![]() | Siehe Literatur und Information - Datenbanken, Fachliteratur, Literaturrecherche und -verwaltung (2011) ![]() ![]() |
Mildred D. Lintner | Revitalizing the computer science course for non-majors (abstract)(1995) ![]() ![]() | |
Elizabeth Da Lio | TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice (2005) ![]() ![]() | Siehe TWiki-based facilitation in a newly formed academic community of practice (2005) ![]() ![]() |
Albert Lionelle | Quantifying the Benefits of Prior Programming Experience in an Introductory Computer Science Course(2018) ![]() ![]() | |
Konstantinos Liotsios | Blended Learning Technologies in Lifelong Education(2006) ![]() ![]() | |
Tomas A. Lipinski | Responsible Technologies and Literacy(2006) ![]() ![]() | |
Doris Lipka-Krischke | Eine explorative Studie des Umgangs mit kulturellen Artefakten in musikalischen Wissensgemeinschaften (2011) ![]() | Siehe Eine explorative Studie des Umgangs mit kulturellen Artefakten in musikalischen Wissensgemeinschaften (2011) ![]() |
Dragan Lipovac | Evaluation of a Frame-based Programming Editor(2016) ![]() ![]() | |
Frank Lipowsky | Wie viel Wissenschaft braucht die Lehrerfortbildung (2021) ![]() ![]() Üben (2014) ![]() | |
Holger von der Lippe | Freunde, Familie und das eigene Leben (2006) | Siehe Freunde, Familie und das eigene Leben (2006) |
Wolfram-M. Lippe | Die Geschichte der Rechenautomaten III (2013) ![]() Die Geschichte der Rechenautomaten II (2013) ![]() Die Geschichte der Rechenautomaten (2013) ![]() | |
Philip H. Lippel | Online Education (2016) ![]() ![]() | |
Anne M. Lippert | Successes and Failures in Building Learning Environments to Promote Deep Learning (2017) ![]() ![]() | Siehe Successes and Failures in Building Learning Environments to Promote Deep Learning (2017) ![]() ![]() |
Herbert Lippert | Lehrbuch Anatomie ![]() | Siehe Lehrbuch Anatomie ![]() |
Lukas Lippert | Surfen wir das Klima kaputt? (2019) ![]() Wirbel um neue Datenbank der Stadtzürcher Volksschule (2019) ![]() ![]() Ist die Schule noch zu retten? (2022) ![]() ![]() | |
Wolfram Lippert | ||
Joan K. Lippincott | Student Content Creators (2007) ![]() ![]() | Siehe Student Content Creators (2007) ![]() ![]() |
Lasse Lipponen | Investigating patterns of interaction in networked learning and computer-supported collaborative learning(2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) | |
David Lipset | The Legacy of a Scientist | |
Hod Lipson | Advancing Children´s Engineering Through Desktop Manufacturing (2014) ![]() ![]() | Siehe Advancing Children´s Engineering Through Desktop Manufacturing (2014) ![]() ![]() |
Konrad Lischka | Digitale Öffentlichkeit (2017) ![]() ![]() Wo Maschinen irren können (2018) ![]() ![]() Damit Maschinen den Menschen dienen (2018) ![]() ![]() Spielplatz Computer (2002) | |
Alex Lishinki | Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum (2018) ![]() ![]() | Siehe Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum (2018) ![]() ![]() |
Alex Lishinski | Cognitive, Affective, and Dispositional Components of Learning Programming(2016) ![]() ![]() Learning to Program(2016) ![]() ![]() Methodological Rigor and Theoretical Foundations of CS Education Research(2016) ![]() ![]() Students' Emotional Reactions to Programming Projects in Introduction to Programming(2017) ![]() ![]() The Influence of Problem Solving Abilities on Students' Performance on Different Assessment Tasks in CS1(2016) ![]() ![]() |
|
Joseph A. Lisowski | K-20 Technology Partnerships in a Rural Community(2009) ![]() ![]() | |
Linda R. Lisowski | K-20 Technology Partnerships in a Rural Community(2009) ![]() ![]() | |
Ivan B. Liss | An example illustrating modularity, abstraction & information hiding using(1989) ![]() ![]() | |
Raymond Lister | Siehe Raymond Lister | Siehe Raymond Lister |
Timothy Lister | Peopleware (1987) ![]() ![]() Bärentango (2003) ![]() |
|
Stefan Liszio | «Eigentlich geht es mir gut»(2013) ![]() ![]() | |
Michael Litschka | Der Mensch im digitalen Zeitalter (2019) ![]() ![]() | Siehe Der Mensch im digitalen Zeitalter (2019) ![]() ![]() |
Heike Littger | Die Podcast-Pauker (2010) ![]() ![]() | Siehe Die Podcast-Pauker (2010) ![]() ![]() |
Alexis Little | From Professional Development to the Classroom(2017) ![]() ![]() | |
Tim Little | Moving Ahead with Undergraduate Computational Science Programs(2015) | |
Allison Littlejohn | Reusing Online Resources (2003) ![]() ![]() | Siehe Reusing Online Resources (2003) ![]() ![]() |
Karen Littleton | Using Talking Books to Support Early Reading Development(2009) ![]() ![]() Learning Together(1999) (erschienen in Collaborative Learning) | |
Michael L. Littman | Broadening student enthusiasm for computer science with a great insights course(2010) ![]() ![]() | |
Breanne K. Litts | Understanding High School Students' Reading, Remixing, and Writing Codeable Circuits for Electronic Textiles(2017) ![]() ![]() | |
Mateusz Litwin | Language Models are Few-Shot Learners (2020) ![]() ![]() | Siehe Language Models are Few-Shot Learners (2020) ![]() ![]() |
Elizabeth Litzler | Implementing evidence-based practices makes a difference in female undergraduate enrollments(2012) ![]() ![]() |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 20.05.2023
(c) beat.doebe.li 1996-2023 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.