Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Andreas Raab |
Croquet: A Collaboration System Architecture (2003)
Croquet: A Menagerie of New User Interfaces (2004)
| |
Jeff Raab |
The SIGCSE 2001 Maze Demonstration program (2002) (erschienen in SIGCSE 2002)
| |
Lea Raabe |
Digitalität und PrivatheitWahr (2019)
| Siehe Digitalität und PrivatheitWahr (2019)
|
Jörg Raasch |
Usability von Anwendungssystemen - didaktische Aspekte (2006) (erschienen in Hochschuldidaktik der Informatik)
| |
Alexander Rabe |
Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2016)
| Siehe Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2016)
|
Anna Rabe |
How to Deal with Students' Conceptions (2023)
| Siehe How to Deal with Students' Conceptions (2023)
|
Christian Rabe |
Drei Aspekte der Qualitätssicherung bei E-Assessments (2016) (erschienen in DeLFI 2016) Qualitätsgesicherte E-Assessments im Student Life Cycle (2017)
| |
Magnus Rabel |
Grundvorstellungen zu Klassen und Objekten (2013)
Schildkrötengrafik zeitgemäß (2015)
Konzepte, Modelle und Projekte im Informatikunterricht (2009) (erschienen in INFOS 2009)
| |
Solon Rabello |
Local (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Sandra Rabe-Matičević |
Medienbildung in der Hochschule (2020)
| Siehe Medienbildung in der Hochschule (2020)
|
Kerstin Rabenstein |
Lernkultur im digitalen Wandel (2022)
Unterricht als Interaktionsgeschehen. Konstitution, Ordnungsbildung und Wandel. (2021)
«Dass das einfach mit dem Digitalen super, super schwer ist» (2023)
| |
Ari Rabin-Havt |
Lies, IncorporateWahr (2016)
| Siehe Lies, IncorporateWahr (2016)
|
Fausto Rabitti |
A Digital Library Framework for Reusing e-Learning Video Documents (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Ariel Rabkin |
Experiences teaching MapReduce in the cloud (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Eric Rabkin |
Zurücknehmen: Die Reserviertheit des Lehrenden im virtuellen Raum (2013)
| Siehe Zurücknehmen: Die Reserviertheit des Lehrenden im virtuellen Raum (2013)
|
John R. Rabung |
Introducing computer concepts to novices by «practical» immersion (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Carole Raby |
Quelles compétences technopédagogiques pour les futurs enseignants du Québec ? (2007) (erschienen in Formation des enseignants et intégration des TIC)
| |
Fiona Raby |
Speculative EverythingWahr (2013)
| Siehe Speculative EverythingWahr (2013)
|
Kathrin Racherbäumer |
Schulentwicklung im Kontext der Digitalisierung
Kooperative Unterrichtsentwicklung im digitalen Raum (2022)
Wissenschaft-Praxis-Kooperation in der spätmodernen Gesellschaft (2022)
| |
Christine Le Pape Racine |
Lehrpläne und Lehrmittel im Dienste der Kohärenz im Fremdsprachencurriculum der Volksschule (2010)
| Siehe Lehrpläne und Lehrmittel im Dienste der Kohärenz im Fremdsprachencurriculum der Volksschule (2010)
|
Stefanie Rack |
Was tun bei Cyber-Mobbing? (2009)
| Siehe Was tun bei Cyber-Mobbing? (2009)
|
Mark Rackles |
Strukturüberlegungen zur Kultusministerkonferenz (KMK) (2022)
| Siehe Strukturüberlegungen zur Kultusministerkonferenz (KMK) (2022)
|
Eleanor Rackoff |
Integrating Social Justice Topics into CS1 (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Roy Rada |
Strategic directions in computer science education (panel) (1997) (erschienen in SIGCSE 1997)
| |
Atanas Radenski |
Digital CS1 study pack based on Moodle and Python (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Digital support for abductive learning in introductory computing courses (2007) Freedom of choice as motivational factor for active learning (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Alex Radermacher |
Improving student learning outcomes with pair programming (2012)
Assigning student programming pairs based on their mental model consistency (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Gaps between industry expectations and the abilities of graduates (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Investigating the effective implementation of pair programming (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Franz Joseph Radermacher |
Überlegungen zur zukünftigen Informationsgesellschaft (1996) (erschienen in Praxis der EDV/Informatik)
| |
Jenny S. Radesky |
Patterns of Mobile Device Use by Caregivers and Children During Meals in Fast Food Restaurants (2014)
| Siehe Patterns of Mobile Device Use by Caregivers and Children During Meals in Fast Food Restaurants (2014)
|
Alec Radford |
Language Models are Few-Shot LearnersWahr (2020)
| Siehe Language Models are Few-Shot LearnersWahr (2020)
|
Stefan Rädiker |
Qualitative EvaluationWahr (2007)
| Siehe Qualitative EvaluationWahr (2007)
|
Anne-Louise Radimsky |
Experiences in starting computer engineering programs (panel session) (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
| |
Joshua Radinsky |
Learning in the DisciplinesWahr (2010)
| Siehe Learning in the DisciplinesWahr (2010)
|
Falk Radisch |
Erfahrungen von Schulleiter*innen in der deutsch-, italienisch- und französischsprachigen Schweiz im Schuljahr 2021/2022 während der COVID-19-PandemieWahr (2023)
(Un-)Systematische digitale Transformation von Schulen in Zeiten der Pandemie (2022) (erschienen in Digitalisierungen in Schule und Bildung als gesamtgesellschaftliche Herausforderung)
| |
Verena Radkau |
Elektronische Medien im UnterrichtWahr (2014)
| Siehe Elektronische Medien im UnterrichtWahr (2014)
|
Martin Radley |
Coaching via cognitive apprenticeship (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Sabine Radomski |
Monitor Digitale WeiterbildungWahr (2018)
Monitor Digitale BildungWahr (2017)
| |
Stefan Nemanja Rados |
Zusammenarbeit von Wirtschaft und Schule im InformatikbereichWahr (1999)
| Siehe Zusammenarbeit von Wirtschaft und Schule im InformatikbereichWahr (1999)
|
Jenny Radzimski-Coltzau |
Digitale Medien: Eine Chance für Schulentwicklung (2017)
| Siehe Digitale Medien: Eine Chance für Schulentwicklung (2017)
|
Dian Rae Lopez |
Incorporating writing into the CS curriculum (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Arne Raeithel |
Ein Kulturhistorischer Blick auf Rechnergestützte Arbeit (1992)
| Siehe Ein Kulturhistorischer Blick auf Rechnergestützte Arbeit (1992)
|
Patric Raemy |
Der Lernstick in der SchuleWahr (2013)
Zur Wirksamkeit des Lernsticks (2011)
| |
Bernd Raepple |
e-learning am Ausbildungzentrum InselWahr (2004)
e-learning am Ausbildungzentrum Insel IIWahr (2005)
| |
Martin Raepple |
Sicherheitskonzepte für das InternetWahr (1998)
| Siehe Sicherheitskonzepte für das InternetWahr (1998)
|
Joost Raessens |
Digital MaterialWahr (2009)
Playing history (2007) (erschienen in Didactics of Microlearning)
| |
Sheizaf Rafaeli |
OnLine, Web Based Learning Environment for an Information Systems course (1997)
| Siehe OnLine, Web Based Learning Environment for an Information Systems course (1997)
|
Timothy Rafalski |
A Randomized Controlled Trial on the Wild Wild West of Scientific Computing with Student Learners (2019) (erschienen in ICER 2019)
| |
Ken Rafanan |
From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module (2009)
| Siehe From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module (2009)
|
Jan-Henning Raff |
Skizzenblog (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
| |
Juliana Raffaghelli |
Thematic Working Group 1 - Artificial Intelligence (AI) for Teaching and Learning (2023) (erschienen in Moving forward to new educational realities in the digital era)
| |
Alessandro Raffio |
Flexible Processes in Project-Centred Learning (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Reza Rafi |
«Mit Energy-TV starten wir einen neuen Sender für Junge» (2012)
| Siehe «Mit Energy-TV starten wir einen neuen Sender für Junge» (2012)
|
Vasiliki Ragazou |
e-Lectures to support blended instruction in multimedia programming course (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
John E. Rager |
Themes and tapestries (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) Graphics packages for teaching graphics (1986) (erschienen in SIGCSE 1986)
| |
Saty Raghavachary |
Curriculum Design for 'Explorations in Computing' (a New General Education Course at USC) (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Kalyani Raghavan |
Scientific Reasoning Across Different Domains (1992) (erschienen in Computer-Based Learning Environments and Problem Solving)
| |
Noa Ragonis |
Siehe Noa Ragonis |
Siehe Noa Ragonis |
Brian Rague |
Two mathematical gestalts for computer theory (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) GUI-Based vs. Text-Based Assignments in CS1 (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Brian W. Rague |
Exploring concurrency using the parallel analysis tool (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Imad Rahal |
Undergraduate research experiences in data mining (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Mikko Rahikainen |
Plaggie (2006) (erschienen in Koli Calling 2006)
| |
Ebrahim Rahimi |
A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments (2013)
Typifying Informatics Teachers´ PCK of Designing Digital Artefacts in Dutch Upper Secondary Education (2016)
An instructional model to link designing and conceptual understanding in secondary computer science education (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.) Investigating the Pedagogical Content Knowledge of Teachers Attending a MOOC on Scratch Programming (2018)
| |
Farzana Rahman |
Bringing Undergraduate Research Experience in Non-R1 Institutions (2017)
CS 4 Everyone (2015) How to Build a Student-Centered Research Culture for the Benefit of Undergraduate Students (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Effective POGIL Implementation Approaches in Computer Science Courses (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Can we really do it? (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Saami Rahman |
Selecting the Optimal Hardware Prefetching Algorithm for Parallel Workloads (Abstract Only) (2015)
| |
Gerhard Rahmstorf |
Globalisierung und WissensorganisationWahr (2000)
| Siehe Globalisierung und WissensorganisationWahr (2000)
|
Frederic Raichlen |
WavesFalsch (2013)
| |
Brian P. Railing |
Implementing Malloc (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Using Active Learning Techniques in Mixed Undergraduate / Graduate Courses (Abstract Only) (2015) Active Learning in Systems Courses (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Sophie Rain |
Reshaping Unplugged Computer Science Workshops for Primary School Education (2023)
| Siehe Reshaping Unplugged Computer Science Workshops for Primary School Education (2023)
|
Sagar Raina |
Security Injections 2.0 (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) Interactive e-learning modules for teaching secure (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Julianne G. Rainbolt |
Effective Live Online Faculty Development Workshops (2006) (erschienen in Educause Quarterly 4/2006)
| |
Anton Rainer |
Wettlauf der Gehirne (2023)
| Siehe Wettlauf der Gehirne (2023)
|
Austen Rainer |
What is Coding? (2017)
| Siehe What is Coding? (2017)
|
Lee Rainie |
NetworkedWahr (2012)
The Future of the Internet IIWahr (2006)
The Future of the InternetWahr (2005)
The Future of the Internet IVWahr (2010)
The Future of the Internet IIIWahr (2008)
| |
Stephen Rainwater |
NCATE standards for preparation of secondary computer science teachers (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Dominique Rais |
Regensdorf liess sich vom Virus nicht lahmlegen (2020)
| Siehe Regensdorf liess sich vom Virus nicht lahmlegen (2020)
|
Thomas Raith |
The Use of Weblogs in Language Education (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
| |
Jürgen Raithel |
Einführung PädagogikWahr
| Siehe Einführung PädagogikWahr
|
Ruth Raitman |
Teaching and learning online with wikis (2004)
| Siehe Teaching and learning online with wikis (2004)
|
Senta Raizen |
Defining Twenty-First Century Skills (2011)
| Siehe Defining Twenty-First Century Skills (2011)
|
Rajendra K. Raj |
Data Science Education (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Cybersecurity Program Accreditation (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Bringing Up Cybersecurity Degree Programs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Teaching service-oriented programming to CS and SE undergraduate students (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Anita Raja |
MetareasoningWahr (2011)
| Siehe MetareasoningWahr (2011)
|
Mukund B. M. Rajagopal |
Investigating Static Analysis Errors in Student Java Programs (2017) (erschienen in ICER 2017)
| |
Kavitha Rajagopalan |
The Testing and Learning RevolutionWahr
| Siehe The Testing and Learning RevolutionWahr
|
Yvonne Rajakumar |
Kann jeder auch ein Mädchen sein?Wahr (2004)
| Siehe Kann jeder auch ein Mädchen sein?Wahr (2004)
|
Antti Rajala |
Dissolving the Digital Divide (2018)
| Siehe Dissolving the Digital Divide (2018)
|
Hridesh Rajan |
Frances (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
K. Rajan |
FCLUST (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Nidhi Rajendra Palan |
Teaching Inclusive Thinking to Undergraduate Students in Computing Programs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Keerthi Rajendran |
Multi-agent Systems Design for Novices (2005) (erschienen in Computer Science Education 1/2005)
| |
Saran Rajendran |
Navigating the Jagged Technological Frontier (2023)
| Siehe Navigating the Jagged Technological Frontier (2023)
|
Deborah Raji |
| |
Christopher R. Rakes |
Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom ImpactWahr (2012)
| Siehe Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom ImpactWahr (2012)
|
Gergely Rakoczi |
Wie viel Qualifikation brauchen E-Tutoren und E-Tutorinnen an einer Technischen Universität (2010)
Lernen mit Videokonferenzen - Szenarien, Anwendungen und Praxistipps (2011)
Eye Tracking in Forschung und Lehre (2012) (erschienen in Digitale Medien - Werkzeuge für exzellente Forschung und Lehre)
| |
Katrin Rakoczy |
Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht (2006)
| Siehe Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht (2006)
|
Mladen Rakovic |
Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
| Siehe Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
|
Thomas C. Rakow |
Interaktives Projektrepository zur Unterstützung der Kollaboration in Präsenzumgebungen (2013) (erschienen in DeLFI 2013)
| |
Elisabeth Rakus-Andersson |
The Polish Brains Behind the Breaking of the Enigma Code Before and During the Second World War (2003) (erschienen in Alan Turing)
| |
Bernd Ralle |
Formate fachdidaktischer ForschungWahr (2012)
Auf dem Weg zu einer Allgemeinen FachdidaktikWahr (2017)
| |
Paul Ralph |
Objects Count so Count Objects! (2018) (erschienen in ICER 2018)
| |
Dugald Ralph Hutchings |
Beyond the Flipped Classroom (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Scrumage (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
J. Ralston |
Tablet PCs in schoolsWahr (2005)
| Siehe Tablet PCs in schoolsWahr (2005)
|