Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Andreas Raab |
Croquet: A Menagerie of New User Interfaces (2004)
Croquet: A Collaboration System Architecture (2003)
| |
Jeff Raab |
The SIGCSE 2001 Maze Demonstration program (2002) (erschienen in SIGCSE 2002)
| |
Lea Raabe |
Digitalität und Privatheit (2019)
| Siehe Digitalität und Privatheit (2019)
|
Jörg Raasch |
Usability von Anwendungssystemen - didaktische Aspekte (2006) (erschienen in Hochschuldidaktik der Informatik)
| |
Alexander Rabe |
Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2016)
| Siehe Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2016)
|
Anna Rabe |
How to Deal with Students' Conceptions (2023)
| Siehe How to Deal with Students' Conceptions (2023)
|
Christian Rabe |
Drei Aspekte der Qualitätssicherung bei E-Assessments (2016) (erschienen in DeLFI 2016) Qualitätsgesicherte E-Assessments im Student Life Cycle (2017)
| |
Magnus Rabel |
Schildkrötengrafik zeitgemäß (2015)
Grundvorstellungen zu Klassen und Objekten (2013)
Konzepte, Modelle und Projekte im Informatikunterricht (2009) (erschienen in INFOS 2009)
| |
Solon Rabello |
Local (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Sandra Rabe-Matičević |
Medienbildung in der Hochschule (2020)
| Siehe Medienbildung in der Hochschule (2020)
|
Kerstin Rabenstein |
«Dass das einfach mit dem Digitalen super, super schwer ist» (2023)
Unterricht als Interaktionsgeschehen. Konstitution, Ordnungsbildung und Wandel. (2021)
Lernkultur im digitalen Wandel (2022)
| |
Ari Rabin-Havt |
Lies, Incorporate (2016)
| Siehe Lies, Incorporate (2016)
|
Fausto Rabitti |
A Digital Library Framework for Reusing e-Learning Video Documents (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Ariel Rabkin |
Experiences teaching MapReduce in the cloud (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Eric Rabkin |
Zurücknehmen: Die Reserviertheit des Lehrenden im virtuellen Raum (2013)
| Siehe Zurücknehmen: Die Reserviertheit des Lehrenden im virtuellen Raum (2013)
|
John R. Rabung |
Introducing computer concepts to novices by «practical» immersion (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Carole Raby |
Quelles compétences technopédagogiques pour les futurs enseignants du Québec ? (2007) (erschienen in Formation des enseignants et intégration des TIC)
| |
Fiona Raby |
Speculative Everything (2013)
| Siehe Speculative Everything (2013)
|
Kathrin Racherbäumer |
Kooperative Unterrichtsentwicklung im digitalen Raum (2022)
Wissenschaft-Praxis-Kooperation in der spätmodernen Gesellschaft (2022)
Schulentwicklung im Kontext der Digitalisierung
| |
Christine Le Pape Racine |
Lehrpläne und Lehrmittel im Dienste der Kohärenz im Fremdsprachencurriculum der Volksschule (2010)
| Siehe Lehrpläne und Lehrmittel im Dienste der Kohärenz im Fremdsprachencurriculum der Volksschule (2010)
|
Stefanie Rack |
Was tun bei Cyber-Mobbing? (2009)
| Siehe Was tun bei Cyber-Mobbing? (2009)
|
Mark Rackles |
Strukturüberlegungen zur Kultusministerkonferenz (KMK) (2022)
| Siehe Strukturüberlegungen zur Kultusministerkonferenz (KMK) (2022)
|
Eleanor Rackoff |
Integrating Social Justice Topics into CS1 (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Roy Rada |
Strategic directions in computer science education (panel) (1997) (erschienen in SIGCSE 1997)
| |
Atanas Radenski |
Freedom of choice as motivational factor for active learning (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Digital support for abductive learning in introductory computing courses (2007) Digital CS1 study pack based on Moodle and Python (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Alex Radermacher |
Improving student learning outcomes with pair programming (2012)
Investigating the effective implementation of pair programming (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Gaps between industry expectations and the abilities of graduates (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Assigning student programming pairs based on their mental model consistency (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Franz Joseph Radermacher |
Überlegungen zur zukünftigen Informationsgesellschaft (1996) (erschienen in Praxis der EDV/Informatik)
| |
Jenny S. Radesky |
Patterns of Mobile Device Use by Caregivers and Children During Meals in Fast Food Restaurants (2014)
| Siehe Patterns of Mobile Device Use by Caregivers and Children During Meals in Fast Food Restaurants (2014)
|
Alec Radford |
Language Models are Few-Shot Learners (2020)
| Siehe Language Models are Few-Shot Learners (2020)
|
Stefan Rädiker |
Qualitative Evaluation (2007)
| Siehe Qualitative Evaluation (2007)
|
Anne-Louise Radimsky |
Experiences in starting computer engineering programs (panel session) (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
| |
Joshua Radinsky |
Learning in the Disciplines (2010)
| Siehe Learning in the Disciplines (2010)
|
Falk Radisch |
Erfahrungen von Schulleiter*innen in der deutsch-, italienisch- und französischsprachigen Schweiz im Schuljahr 2021/2022 während der COVID-19-Pandemie (2023)
(Un-)Systematische digitale Transformation von Schulen in Zeiten der Pandemie (2022) (erschienen in Digitalisierungen in Schule und Bildung als gesamtgesellschaftliche Herausforderung)
| |
Verena Radkau |
Elektronische Medien im Unterricht (2014)
| Siehe Elektronische Medien im Unterricht (2014)
|
Martin Radley |
Coaching via cognitive apprenticeship (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Sabine Radomski |
Monitor Digitale Bildung (2017)
Monitor Digitale Weiterbildung (2018)
| |
Stefan Nemanja Rados |
Zusammenarbeit von Wirtschaft und Schule im Informatikbereich (1999)
| Siehe Zusammenarbeit von Wirtschaft und Schule im Informatikbereich (1999)
|
Jenny Radzimski-Coltzau |
Digitale Medien: Eine Chance für Schulentwicklung (2017)
| Siehe Digitale Medien: Eine Chance für Schulentwicklung (2017)
|
Dian Rae Lopez |
Incorporating writing into the CS curriculum (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Arne Raeithel |
Ein Kulturhistorischer Blick auf Rechnergestützte Arbeit (1992)
| Siehe Ein Kulturhistorischer Blick auf Rechnergestützte Arbeit (1992)
|
Patric Raemy |
Der Lernstick in der Schule (2013)
Deepfakes und manipulierte Realitäten (2024)
Zur Wirksamkeit des Lernsticks (2011)
| |
Bernd Raepple |
e-learning am Ausbildungzentrum Insel (2004)
e-learning am Ausbildungzentrum Insel II (2005)
| |
Martin Raepple |
Sicherheitskonzepte für das Internet (1998)
| Siehe Sicherheitskonzepte für das Internet (1998)
|
Joost Raessens |
Digital Material (2009)
Playing history (2007) (erschienen in Didactics of Microlearning)
| |
Sheizaf Rafaeli |
OnLine, Web Based Learning Environment for an Information Systems course (1997)
| Siehe OnLine, Web Based Learning Environment for an Information Systems course (1997)
|
Timothy Rafalski |
A Randomized Controlled Trial on the Wild Wild West of Scientific Computing with Student Learners (2019) (erschienen in ICER 2019)
| |
Ken Rafanan |
From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module (2009)
| Siehe From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module (2009)
|
Jan-Henning Raff |
Skizzenblog (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
| |
Juliana Raffaghelli |
Thematic Working Group 1 - Artificial Intelligence (AI) for Teaching and Learning (2023) (erschienen in Moving forward to new educational realities in the digital era)
| |
Alessandro Raffio |
Flexible Processes in Project-Centred Learning (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Reza Rafi |
«Mit Energy-TV starten wir einen neuen Sender für Junge» (2012)
| Siehe «Mit Energy-TV starten wir einen neuen Sender für Junge» (2012)
|
Vasiliki Ragazou |
e-Lectures to support blended instruction in multimedia programming course (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
John E. Rager |
Graphics packages for teaching graphics (1986) (erschienen in SIGCSE 1986) Themes and tapestries (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Saty Raghavachary |
Curriculum Design for 'Explorations in Computing' (a New General Education Course at USC) (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Kalyani Raghavan |
Scientific Reasoning Across Different Domains (1992) (erschienen in Computer-Based Learning Environments and Problem Solving)
| |
Noa Ragonis |
Siehe Noa Ragonis |
Siehe Noa Ragonis |
Brian Rague |
Two mathematical gestalts for computer theory (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) GUI-Based vs. Text-Based Assignments in CS1 (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Brian W. Rague |
Exploring concurrency using the parallel analysis tool (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Imad Rahal |
Undergraduate research experiences in data mining (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Mikko Rahikainen |
Plaggie (2006) (erschienen in Koli Calling 2006)
| |
Ebrahim Rahimi |
Investigating the Pedagogical Content Knowledge of Teachers Attending a MOOC on Scratch Programming (2018)
An instructional model to link designing and conceptual understanding in secondary computer science education (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.) A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments (2013)
Typifying Informatics Teachers´ PCK of Designing Digital Artefacts in Dutch Upper Secondary Education (2016)
| |
Farzana Rahman |
CS 4 Everyone (2015) How to Build a Student-Centered Research Culture for the Benefit of Undergraduate Students (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Can we really do it? (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Effective POGIL Implementation Approaches in Computer Science Courses (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Bringing Undergraduate Research Experience in Non-R1 Institutions (2017)
| |
Saami Rahman |
Selecting the Optimal Hardware Prefetching Algorithm for Parallel Workloads (Abstract Only) (2015)
| |
Gerhard Rahmstorf |
Globalisierung und Wissensorganisation (2000)
| Siehe Globalisierung und Wissensorganisation (2000)
|
Iyad Rahwan |
The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
| Siehe The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
|
Frederic Raichlen |
Waves (2013)
| |
Brian P. Railing |
Using Active Learning Techniques in Mixed Undergraduate / Graduate Courses (Abstract Only) (2015) Active Learning in Systems Courses (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Implementing Malloc (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Sophie Rain |
Reshaping Unplugged Computer Science Workshops for Primary School Education (2023)
| Siehe Reshaping Unplugged Computer Science Workshops for Primary School Education (2023)
|
Sagar Raina |
Interactive e-learning modules for teaching secure (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Security Injections 2.0 (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Julianne G. Rainbolt |
Effective Live Online Faculty Development Workshops (2006) (erschienen in Educause Quarterly 4/2006)
| |
Anton Rainer |
Wettlauf der Gehirne (2023)
| Siehe Wettlauf der Gehirne (2023)
|
Austen Rainer |
What is Coding? (2017)
| Siehe What is Coding? (2017)
|
Lee Rainie |
Networked (2012)
The Future of the Internet II (2006)
The Future of the Internet (2005)
The Future of the Internet IV (2010)
The Future of the Internet III (2008)
| |
Stephen Rainwater |
NCATE standards for preparation of secondary computer science teachers (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Dominique Rais |
Regensdorf liess sich vom Virus nicht lahmlegen (2020)
| Siehe Regensdorf liess sich vom Virus nicht lahmlegen (2020)
|
Thomas Raith |
The Use of Weblogs in Language Education (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
| |
Jürgen Raithel |
Einführung Pädagogik
| Siehe Einführung Pädagogik
|
Ruth Raitman |
Teaching and learning online with wikis (2004)
| Siehe Teaching and learning online with wikis (2004)
|
Senta Raizen |
Defining Twenty-First Century Skills (2011)
| Siehe Defining Twenty-First Century Skills (2011)
|
Rajendra K. Raj |
Data Science Education (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Cybersecurity Program Accreditation (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Bringing Up Cybersecurity Degree Programs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Teaching service-oriented programming to CS and SE undergraduate students (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Anita Raja |
Metareasoning (2011)
| Siehe Metareasoning (2011)
|
Mukund B. M. Rajagopal |
Investigating Static Analysis Errors in Student Java Programs (2017) (erschienen in ICER 2017)
| |
Kavitha Rajagopalan |
The Testing and Learning Revolution
| Siehe The Testing and Learning Revolution
|
Yvonne Rajakumar |
Kann jeder auch ein Mädchen sein? (2004)
| Siehe Kann jeder auch ein Mädchen sein? (2004)
|
Antti Rajala |
Dissolving the Digital Divide (2018)
| Siehe Dissolving the Digital Divide (2018)
|
Hridesh Rajan |
Frances (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
K. Rajan |
FCLUST (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Nidhi Rajendra Palan |
Teaching Inclusive Thinking to Undergraduate Students in Computing Programs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Keerthi Rajendran |
Multi-agent Systems Design for Novices (2005) (erschienen in Computer Science Education 1/2005)
| |
Saran Rajendran |
Navigating the Jagged Technological Frontier (2023)
| Siehe Navigating the Jagged Technological Frontier (2023)
|
Deborah Raji |
| |
Christopher R. Rakes |
Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom Impact (2012)
| Siehe Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom Impact (2012)
|
Gergely Rakoczi |
Wie viel Qualifikation brauchen E-Tutoren und E-Tutorinnen an einer Technischen Universität (2010)
Lernen mit Videokonferenzen - Szenarien, Anwendungen und Praxistipps (2011)
Eye Tracking in Forschung und Lehre (2012) (erschienen in Digitale Medien - Werkzeuge für exzellente Forschung und Lehre)
| |
Katrin Rakoczy |
Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht (2006)
| Siehe Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht (2006)
|
Mladen Rakovic |
Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
| Siehe Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
|
Thomas C. Rakow |
Interaktives Projektrepository zur Unterstützung der Kollaboration in Präsenzumgebungen (2013) (erschienen in DeLFI 2013)
| |
Elisabeth Rakus-Andersson |
The Polish Brains Behind the Breaking of the Enigma Code Before and During the Second World War (2003) (erschienen in Alan Turing)
| |
Bernd Ralle |
Formate fachdidaktischer Forschung (2012)
Auf dem Weg zu einer Allgemeinen Fachdidaktik (2017)
| |
Paul Ralph |
Objects Count so Count Objects! (2018) (erschienen in ICER 2018)
| |
Dugald Ralph Hutchings |
Beyond the Flipped Classroom (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Scrumage (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
J. Ralston |
Tablet PCs in schools (2005)
| Siehe Tablet PCs in schools (2005)
|