Personen mit Ada
Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Nwannediya Ada Ibe |
Reflections of a Diversity, Equity, and Inclusion Working Group based on Data from a National CS Education Program (2018) ![]() ![]() | |
F. Adam |
Source Software Solutions to Problems related to Perfecting and Implementing Dialogs on a Computer (1974) ![]() ![]() | |
Michel Adam |
Direct Manipulation versus Text-based Programming (2019) ![]() ![]() | |
Michal Adamaszek |
VIPER, a Student-Friendly Visual Interpreter of Pascal (2008) ![]() ![]() | |
Sascha Adamek |
Die facebook-Falle (2013) ![]() Die Facebook-Falle (2011) ![]() | |
Marco Adamina |
«Wie ich mir das denke und vorstelle...» (2018) ![]() Lehrplan 21 und Lehrmittel - welche Anliegen und Erwartungen ergeben sich für die Entwicklung von Lehrmitteln? (2012) ![]() ![]() Lehrpläne und Lehrmittelentwicklung zum integrativen sach- und sozialkundlichen Unterricht im Lernbereich «Natur - Mensch - Mitwelt» (NMM) (2004) ![]() ![]() Die Modularisierung der fachlich-fachdidaktischen Ausbildung am Institut Vorschulstufe und Primarstufe der Pädagogischen Hochschule Bern (2006) ![]() ![]() | |
Catherine Adams |
iCyborg (2009) (erschienen in Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education) | |
Douglas Adams | Siehe Douglas Adams | Siehe Douglas Adams |
Elizabeth S. Adams |
SIGCSE 1996 (1996) Interactive multimedia pedagogies (1996) ![]() ![]() Teaching with technology at my fingertips (1996) ![]() ![]() Using information technology to integrate social and ethical issues into the computer science and information systems curriculum (report of the ITiCSE (1997) ![]() ![]() | |
Evans J. Adams |
The many facets of diversity (2005) ![]() ![]() Organizational issues in teaching project-oriented software engineering courses (abstract) (1994) ![]() ![]() A project-intensive software design course (1993) ![]() ![]() | |
Haley Adams |
igniteCS (2016) ![]() ![]() | |
Joel Adams |
CS Fulbright experiences abroad (2011) ![]() ![]() Test-driven data structures (2009) ![]() ![]() | |
Joel C. Adams | Siehe Joel C. Adams | Siehe Joel C. Adams |
Joshua Adams |
Toward Developing a Cloud Computing Model Curriculum (2019) ![]() ![]() | |
Marianna Adams |
Living in a Learning Society (2006) ![]() | Siehe Living in a Learning Society (2006) ![]() |
Paul Adams |
Demystifying Constructivism (2006) ![]() ![]() | |
Richard Adams |
England A-level downgrades hit pupils from disadvantaged areas hardest (2020) ![]() ![]() Nearly 40% of A-level result predictions to be downgraded in England (2020) ![]() ![]() | |
S. Adams |
The Horizon Report 2011 K-12 Edition (2011) ![]() ![]() The Horizon Report 2012 K-12 Edition (2012) ![]() ![]() The Horizon Report 2012 (2012) ![]() ![]() | |
Scott Adams | Siehe Scott Adams | Siehe Scott Adams |
Chris Adamson |
Entwickeln mit dem iPhone SDK (2010) ![]() | Siehe Entwickeln mit dem iPhone SDK (2010) ![]() |
Frank Adamson |
Singapore Tablet PC Program Study (2005) ![]() ![]() | Siehe Singapore Tablet PC Program Study (2005) ![]() ![]() |
Camilla Addey |
Capacity Building as the ‘Third Translation’ (2020) ![]() | |
Larissa Ade |
Kooperative Gestaltungsaufgaben am Tablet (2021) ![]() ![]() Digitale Rückmeldungen zu den Hausaufgaben (2023) ![]() ![]() | |
Valentin Ade |
«Rote Linien sind wichtig, aber nicht genug» (2019) ![]() ![]() | Siehe «Rote Linien sind wichtig, aber nicht genug» (2019) ![]() ![]() |
Oluwatoyin Adelakun |
A Metrics-Based Model for Programming Skill (2020) ![]() ![]() | |
Robert Adelmann |
IDEA (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Heimo H. Adelsberger |
Handbook on Information Technologies for Education and Training Reflexion im Netz (2009) ![]() | |
Jos J. Adema |
Test Construction from Item Banks ![]() ![]() | |
Anneke Aden |
Pathologischer PC- und Internetgebrauch bei Kindern und Jugendlichen ![]() ![]() | Siehe Pathologischer PC- und Internetgebrauch bei Kindern und Jugendlichen ![]() ![]() |
Ulrika Ådén |
Beslut om yttrande över förslag till nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet 2023–2027 (2023) ![]() ![]() | Siehe Beslut om yttrande över förslag till nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet 2023–2027 (2023) ![]() ![]() |
Olusola O. Adesope |
Supporting Programming Assignments with Activity Streams (2015) ![]() ![]() The Normalized Programming State Model (2015) ![]() ![]() | |
Lenore Adie |
Formative Assessment and Feedback Using Information Technology (2018) ![]() ![]() | Siehe Formative Assessment and Feedback Using Information Technology (2018) ![]() ![]() |
Rama Adithya Varanasi |
GLIDE (Git-Learning IDE; Integrated Development Environment) (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Malek Adjouadi |
A conceptual approach to teaching induction for computer science (2008) ![]() ![]() | |
Gerald W. Adkins |
A microcomputer oriented computer literacy course (1988) ![]() ![]() | |
N. Adlai A. DePano |
Algorthmic pradigms (1990) ![]() ![]() | |
Bijan Adl-Amini |
Schultheorie (1967) Didaktik und Methodik (1981) Ebenen didaktischer Theoriebildung (1985) | |
Aaron Adler |
Revolutionizing Education with Digital Ink (2016) ![]() | Siehe Revolutionizing Education with Digital Ink (2016) ![]() |
Alfred Adler | Siehe Alfred Adler | Siehe Alfred Adler |
B. Thomas Adler |
Measuring author contributions to the Wikipedia (2008) ![]() Assigning trust to Wikipedia content (2008) ![]() | |
Frederic Adler | Siehe Frederic Adler | Siehe Frederic Adler |
Richard P. Adler |
Minds on Fire (2008) | Siehe Minds on Fire (2008) |
Tibère Adler |
Wenn die Roboter kommen (2017) ![]() ![]() | Siehe Wenn die Roboter kommen (2017) ![]() ![]() |
Wilfried Admiraal |
The affordance of anchored discussion for the collaborative processing of academic texts (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1) | |
Heike Adolphs |
Computer und Schriftspracherwerb (1993) ![]() | Siehe Computer und Schriftspracherwerb (1993) ![]() |
Johanna Adorján |
Harry Potter als Hörhorror (2006) | |
Theodor W. Adorno | Siehe Theodor W. Adorno | Siehe Theodor W. Adorno |
Peter Adriaan Edelsbrunner |
Using Concept Cartoons for Assessing Children's Conceptions about the Internet (2023) ![]() ![]() | Siehe Using Concept Cartoons for Assessing Children's Conceptions about the Internet (2023) ![]() ![]() |
W. Richards Adrion |
The Role of CS Departments in The US President's «CS for All» Initiative (2017) ![]() ![]() First experiences with a classroom recording system (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Partnering to Promote State-by-State Computing Education Reform (2015) Integrating evaluation into program development (2010) ![]() ![]() Automatic creation of indexed presentations from classroom lectures (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Evaluation of automatic classroom capture for computer science education (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) State-level advocacy for computing education reform (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Christian Aeberli |
Das Einmaleins der Tagesschule (2005) ![]() | Siehe Das Einmaleins der Tagesschule (2005) ![]() |
Daniel Aebi |
Zeitsprung 2000 (1998) ![]() Re-Engineering und Migration betrieblicher Nutzdaten (1996) ![]() Praxishandbuch Sicherer IT-Betrieb (2004) ![]() |
|
Mischa Aebi |
Roboter übersetzt Bundesreglemente (2019) | Siehe Roboter übersetzt Bundesreglemente (2019) |
Christoph Aebischer |
«Jugendarbeitslosigkeit wird stark anschwellen» (2020) ![]() ![]() Debakel mit Nachwirkungen (2020) ![]() Nur noch halb so viele Stunden für Medien (2015) ![]() ![]() «Nicht die Eltern sind das Problem» (2018) ![]() ![]() «Informatik ist mehr als Klicken und Gucken» (2017) ![]() ![]() «Klassenlehrpersonen sind die Stützpfeiler der Schulen» (2024) ![]() | |
Jörg Aebischer | ||
Patrick Aebischer |
«Der Unterricht ist noch viel zu autoritär» (2015) ![]() ![]() So wird das Programmieren zur fünften Landessprache (2017) ![]() ![]() | |
Hans Aebli | Siehe Hans Aebli | Siehe Hans Aebli |
Noemi Aebli |
Everyday approaches to platform-mediated personalized learning in secondary schools (2024) ![]() ![]() | Siehe Everyday approaches to platform-mediated personalized learning in secondary schools (2024) ![]() ![]() |
Ignacio Aedo |
MD2 Method (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) | |
Veronika Aegerter |
Informations- und Kommunikationstechnologien an den Volksschulen in der Schweiz (2002) ![]() ![]() Informations- und Kommunikationstechnologien an den Volksschulen in der Schweiz (2003) ![]() ![]() |
|
Jürg Aeppli |
Lehren aus einem Fallbeispiel (2006) | Siehe Lehren aus einem Fallbeispiel (2006) |
Regine Aeppli |
Von der Schreibmaschine zur Datenwolke (2013) ![]() Neues vom Lehrplan 21 (2013) ![]() «Widerstände und Ängste der Lehrer werden verschwinden» (2012) ![]() ![]() | |
Stefan Aern |
Schweizer Kinder sehen immer schlechter (2021) ![]() ![]() | Siehe Schweizer Kinder sehen immer schlechter (2021) ![]() ![]() |
Christoph Aerni |
eLehrmittel im Unterricht (2014) ![]() | Siehe eLehrmittel im Unterricht (2014) ![]() |
Lena Aerni |
Lehrpersonen auf Social Media (2021) ![]() | |
Philipp Aerni |
Forschung verändert Schule (2011) | Siehe Forschung verändert Schule (2011) |
Koen Aesaert |
The contribution of pupil, classroom and school level characteristics to primary school pupils’ ICT competences Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy (2014) ![]() Information and Communication Competences for Students (2018) ![]() ![]() Primary school pupils' ICT competences (2015) ![]() ![]() | |
Walter Aeschimann |
Eine Bereicherung für den Unterricht (2018) ![]() ChatGPT und Co. – Revolution im Klassenzimmer? (2023) ![]() | |
Franziska Aeschlimann |
Evaluation KITS Next Generation, Etappe 2 (2023) ![]() ![]() | Siehe Evaluation KITS Next Generation, Etappe 2 (2023) ![]() ![]() |
Peter Aeschlimann |
«Es wird mitnichten alles besser, was man digital löst» (2023) ![]() ![]() | Siehe «Es wird mitnichten alles besser, was man digital löst» (2023) ![]() ![]() |
Silvan Aeschlimann |
«Fehlverhalten muss Konsequenzen haben» (2018) ![]() ![]() «Mit einem männlichen Professor wäre man anders umgesprungen» (2019) ![]() ![]() | |
Uwe Afemann |
E-velopment! (2003) (erschienen in Missing Link) | |
Beat Affolter |
Video-Streaming und Podcasting (2006) ![]() | Siehe Video-Streaming und Podcasting (2006) ![]() |
Christine Affolter |
Innovation durch Umweltbildung (2000) Umweltbildung und Bildung für eine nachhaltige Entwicklung (2004) ![]() | |
Lancie Affonso |
Data Modeling for Undergraduate Data Science (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Nitin Agarwal |
Clustering of Blog Sites Using Collective Wisdom (2009) | Siehe Clustering of Blog Sites Using Collective Wisdom (2009) |
Pawan Agarwal |
Online vs. face-to-face pedagogical code reviews (2011) ![]() ![]() | |
Sandhini Agarwal |
Language Models are Few-Shot Learners (2020) ![]() ![]() | Siehe Language Models are Few-Shot Learners (2020) ![]() ![]() |
Francesca Agatolio |
How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School Children (2018) ![]() ![]() | Siehe How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School Children (2018) ![]() ![]() |
Ashish Aggarwal |
Evaluating the Effect of Using Physical Manipulatives to Foster Computational Thinking in Elementary School (2017) ![]() ![]() Teaching «Lawfulness» With Kodu (2016) ![]() ![]() How do Quiz and Homework Submission Times Affect Students' Performance in a Flipped CS1 Class? (2020) (erschienen in ICER 2020) Evaluating the Effectiveness of Explicit Instruction in Reducing Program Reasoning Fallacies in Elementary Level Students (2019) ![]() ![]() Program Comprehension (2019) ![]() ![]() | |
Varun Aggarwal |
Introducing Data Science to School Kids (2017) ![]() ![]() | |
Muna Agha |
E-Learning: Hexenkessel oder Zauberstube? (2010) ![]() ![]() | Siehe E-Learning: Hexenkessel oder Zauberstube? (2010) ![]() ![]() |
Donat Agosti |
Der europäische Datenraum aus Schweizer Sicht (2021) ![]() ![]() | Siehe Der europäische Datenraum aus Schweizer Sicht (2021) ![]() ![]() |
Shirley Agostinho |
A Visual Learning Design Representation to facilitate dissemination and reuse of innovative pedagogical strategies in University Teaching (2007) ![]() ![]() | |
Anukrati Agrawal |
Does studio-based instruction work in CS 1? (2010) ![]() ![]() The design of an online environment to support pedagogical code reviews (2010) ![]() ![]() Integrating pedagogical code reviews into a CS 1 course (2009) ![]() ![]() | |
Nimisha Agrawal |
ParseIT (2016) ![]() ![]() | |
Philip E. Agre |
Computation and Human Experience (1997) ![]() Technology and Privacy (1998) ![]() | |
Nadja Agreiter |
CuCoMaG - Group Reflection Support in Role-Playing Environments (2016) ![]() ![]() | |
Emmanuel Agu |
Broadening Secure Mobile Software Development (SMSD) Through Curriculum Development (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) | |
Isaac Agudo |
Is the world ready or do we need more tools for programming related teamwork? (2015) ![]() ![]() | |
Ademar Aguiar |
Incremental knowledge acquisition in software development using a weakly-typed Wiki (2009) (erschienen in WikiSym 2009) Wikis4SE 2009 (2009) (erschienen in WikiSym 2009) Wikis4SE'2008 (2008) (erschienen in WikiSym 2008) Tutorial on agile documentation with Wikis (2009) (erschienen in WikiSym 2009) | |
Carles Aguiló |
Der Einsatz von WIRIS quizzes im LMS Moodle für Online-Self-Assessments im Fach Mathematik an der Hochschule Pforzheim (2014) ![]() ![]() | |
Douglas D. Agyei |
Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces (2023) ![]() ![]() Using technology pedagogical content knowledge development to enhance learning outcomes (2012) ![]() ![]() | |
Michael Opoku Agyeman |
Enhancing Student Engagement in Multidisciplinary Groups in Higher Education (2019) ![]() ![]() | |
Alireza Ahadi |
Early Identification of Novice Programmers' Challenges in Coding Using Machine Learning Techniques (2016) ![]() ![]() Exploring Machine Learning Methods to Automatically Identify Students in Need of Assistance (2015) ![]() ![]() Geek genes, prior knowledge, stumbling points and learning edge momentum (2013) ![]() ![]() | |
Gibert Ahamer |
Rules of the new web-supported negotiation game 'SurfingGlobalChange' (2004) ![]() | Siehe Rules of the new web-supported negotiation game 'SurfingGlobalChange' (2004) ![]() |
Dan Aharoni |
The Israeli summer seminars for CS leading teachers (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) Cogito, Ergo sum! cognitive processes of students dealing with data structures (2000) ![]() ![]() | |
Terence C. Ahern |
CMC for Language Acquisition (2008) ![]() ![]() | |
Kati Ahl |
Frauen und Digitalität - jetzt! (2022) ![]() Schule verändern – jetzt! (2020) Warum Frauen? Warum Digitalität? Und warum jetzt? (2022) ![]() |
|
Mauri Åhlberg |
Third International Conference on Concept Mapping (2008) ![]() ![]() Varieties of Concept Mapping (2005) ![]() ![]() | |
Juliane Ahlborn |
Zur (Un-)Berechenbarkeit der Künste (2023) ![]() ![]() Programmierter Protest? (2024) ![]() | |
Ernst Ahlers |
Was wirklich schützt (2017) ![]() | Siehe Was wirklich schützt (2017) ![]() |
Michael Ahlers |
Neue Medien im interdisziplinären Musikunterricht (2011) ![]() ![]() | Siehe Neue Medien im interdisziplinären Musikunterricht (2011) ![]() ![]() |
Timo Ahlers |
Hololingo! (2021) ![]() ![]() | Siehe Hololingo! (2021) ![]() ![]() |
Volker Ahlers |
An extensible scene graph library for teaching computer graphics along the programmable pipeline (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Johanna Ahlrichs |
Wissenschaftliche Recherche und Analyse zur Gestaltung, Verwendung und Wirkung von Lehrmitteln (Metaanalyse und Empfehlungen) (2011) ![]() ![]() | Siehe Wissenschaftliche Recherche und Analyse zur Gestaltung, Verwendung und Wirkung von Lehrmitteln (Metaanalyse und Empfehlungen) (2011) ![]() ![]() |
Michael Ahmadi |
Living Labs zu Gender und IT im Kontext von Exklusionsdynamiken und Maßnahmen zur Förderung von Gender- und Diversitätssensibilität (2019) ![]() ![]() | Siehe Living Labs zu Gender und IT im Kontext von Exklusionsdynamiken und Maßnahmen zur Förderung von Gender- und Diversitätssensibilität (2019) ![]() ![]() |
Marzieh Ahmadzadeh |
On the Effect of Question Ordering on Performance and Confidence in Computer Science Examinations (2019) ![]() ![]() TA Marking Parties (2018) ![]() ![]() JavaMarker (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) | |
Gashawa Ahmed |
Students perceptions of programming in primary school (2019) ![]() ![]() | Siehe Students perceptions of programming in primary school (2019) ![]() ![]() |
Shameem Ahmed |
How to Build a Student-Centered Research Culture for the Benefit of Undergraduate Students (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
June Ahn |
Computational Thinking as District Strategy (2021) Asking «CS4What?» as a Basis for CS4All (2018) ![]() ![]() | |
Luis von Ahn |
Telling Humans and Computers Apart (Automatically) (2004) ![]() ![]() «Das menschliche Gehirn ist bloss ein Stromkreis» (2014) ![]() ![]() | |
Sally Ahn |
Computer science illustrated (2010) ![]() ![]() | |
Alfred V. Aho |
The theory of parsing, translation, and compiling (1972) ![]() ![]() Compilerbau ![]() | |
Timo Aho |
On the role of gamification and localization in an open online learning environment (2015) ![]() ![]() | |
Tuukka Ahoniemi |
Rubyric (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Analyzing the use of a rubric-based grading tool (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) ALOHA - a grading tool for semi-automatic assessment of mass programming courses (2006) ![]() ![]() Improving pedagogical feedback and objective grading (2008) ![]() ![]() Review of recent systems for automatic assessment of programming assignments (2010) ![]() ![]() |
|
Daniela Ahrens |
Der schulische Lernort (2009) ![]() ![]() | |
Matthew Ahrens |
Beyond Blocks (2016) ![]() ![]() | Siehe Beyond Blocks (2016) ![]() ![]() |
Matthew P. Ahrens |
Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning (2015) ![]() ![]() | Siehe Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning (2015) ![]() ![]() |
Sönke Ahrens |
Das Zettelkasten-Prinzip (2017) ![]() | Siehe Das Zettelkasten-Prinzip (2017) ![]() |
V. Ahrens |
Panorama: ITG in Bremen (1996) ![]() | |
Tero Ahtee |
Towards an ideal software engineering project course (2015) ![]() ![]() | |
Aleksi Ahtiainen |
Plaggie (2006) ![]() ![]() | |
Gerd Aiglstorfer |
Fundamente der Informatik (2004) | Siehe Fundamente der Informatik (2004) |
Alex Aiken |
Expanding the frontiers of computer science (2010) ![]() ![]() | |
Mary Aiken |
The Cyber Effect (2016) ![]() | Siehe The Cyber Effect (2016) ![]() |
Robert M. Aiken |
Review of animation systems for algorithm understanding (1996) ![]() ![]() Fluency in information technology (2000) ![]() ![]() The Information Resource Model (1989) ![]() ![]() A novice programmer's support environment (1996) ![]() ![]() Designing laboratory modules for novices in an undergraduate AI course track (1992) ![]() ![]() A repository that supports teaching and cooperation in the introductory AI course (1994) ![]() ![]() | |
Andrew Aikens |
Supporting Team Submissions and Peer Grading within Submitty (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Lars Ailo Bongo |
Teaching Electronics and Programming in Norwegian Schools Using the air (2019) ![]() ![]() | |
John Ainley | Siehe John Ainley | Siehe John Ainley |
Larry Ainsworth |
Common Formative Assessments (2006) | Siehe Common Formative Assessments (2006) |
Shaaron Ainsworth |
Designing for Integrated K-5 Computing and Literacy through Story-making Activities (2019) ![]() ![]() | Siehe Designing for Integrated K-5 Computing and Literacy through Story-making Activities (2019) ![]() ![]() |
Jonne Airaksinen |
A systematic review of approaches for teaching introductory programming and their influence on success (2014) ![]() ![]() | Siehe A systematic review of approaches for teaching introductory programming and their influence on success (2014) ![]() ![]() |
Meike-Anna Aissen-Crewett |
Kunst und ästhetische Erziehung (2014) ![]() | |
Erwin Aitenbichler |
Webreg (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) | |
Stuart Aitken |
WikiSim (2008) (erschienen in WikiSym 2008) | |
Efthimia Aivaloglou |
How Kids Code and How We Know (2016) ![]() ![]() What's in the Box? (2019) ![]() Thinking out of the box (2018) ![]() ![]() |
|
Vangel V. Ajanovski |
Pass Rates in STEM Disciplines Including Computing (2019) ![]() ![]() | |
Akademien der Wissenschaften Schweiz | Siehe Akademien der Wissenschaften Schweiz | Siehe Akademien der Wissenschaften Schweiz |
Kensuke Akao |
Zum Stand der Lehramtsausbildung für einen inklusiven Informatikunterricht (2021) ![]() ![]() Blended-Learning Module für ein Lehrerfortbildungskonzept zum Informatikunterricht (2017) ![]() ![]() Bearbeiten Informatiklehrkräfte außerhalb der Dienstzeit ein Blended-Learning-Modul für eine Lehrerfortbildung? - Flexibilität durch Online-Lernen vs. „Freizeit ist heilig“ (2020) ![]() ![]() | |
Sedat Akayoglu |
The Functions of Negotiation of Meaning in Text-Based CMC (2009) ![]() ![]() | |
Monika Akbar |
User type clustering to refine search and browse for educational resources (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) How educators find educational resources online (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Getting algorithm visualizations into the classroom (2011) ![]() ![]() | |
Mostafa Akbari |
Mobile Learning: Einsatz mobiler Endgeräte im Lernen, Wissenserwerb sowie der Lehr-/Lernorganisation (2012) ![]() ![]() Programmierungslehrveranstaltung unter der Lupe (2009) | |
Reza Akbarinia |
XWiki concerto (2008) (erschienen in WikiSym 2008) | |
Mete Akcaoglu |
The Substitution Augmentation Modification Redefinition (SAMR) Model (2016) ![]() ![]() | Siehe The Substitution Augmentation Modification Redefinition (SAMR) Model (2016) ![]() ![]() |
Murat Akçayır |
Implementing tablet PCs in schools (2014) ![]() ![]() | Siehe Implementing tablet PCs in schools (2014) ![]() ![]() |
Anna Åkerfeldt |
Programming in primary education (2020) ![]() ![]() | Siehe Programming in primary education (2020) ![]() ![]() |
Remo Akermann |
Lernen im Zeitalter der Digitalisierung (2022) ![]() | Siehe Lernen im Zeitalter der Digitalisierung (2022) ![]() |
Caroline Akhras |
New Age Leaders (2018) ![]() ![]() | Siehe New Age Leaders (2018) ![]() ![]() |
Raphaelle Maria Akhras |
Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of Growth (2018) ![]() ![]() | Siehe Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of Growth (2018) ![]() ![]() |
Kamil Akhuseyinoglu |
PCEX (2018) ![]() ![]() | |
Vasiliy Akimushkin |
Olympiad in Computer Science and Discrete Mathematics (2015) ![]() ![]() | Siehe Olympiad in Computer Science and Discrete Mathematics (2015) ![]() ![]() |
Nick Akinci |
Im rechtsfreien Raum (2023) ![]() ![]() Im rechtsfreien Raum (2023) ![]() ![]() | |
Ayonike Akingbade |
JAWAA (2003) ![]() ![]() | |
Kiumi Akingbehin |
A Capstone Design Course Based on Computing Curricula 1991 (1994) (erschienen in Computer Science Education 2/1994) | |
Harshitha Akkaraju |
Teaching Explicit Programming Strategies to Adolescents (2019) ![]() ![]() | |
Abdeljalil Akkari |
L'intégration des TIC dans l'enseignement secondaire (2007) (erschienen in Formation des enseignants et intégration des TIC) | |
Jan Van den Akker |
Educational Design Research (2006) | Siehe Educational Design Research (2006) |
Ben Akoh |
Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural Contexts (2017) ![]() ![]() | Siehe Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural Contexts (2017) ![]() ![]() |
Bita Akram |
Infusing computational thinking into middle grade science classrooms (2018) ![]() ![]() | |
Leila Akremi |
Datenanalyse mit SPSS für Fortgeschrittene 1 (2011) ![]() | Siehe Datenanalyse mit SPSS für Fortgeschrittene 1 (2011) ![]() |
Osman Aksit |
Development of a Lean Computational Thinking Abilities Assessment for Middle Grades Students (2019) ![]() ![]() | |
Filiz Aksoy |
Eigensinniges Medienhandeln Studierender? (2020) | Siehe Eigensinniges Medienhandeln Studierender? (2020) |
Joseph G. Akulis |
Parallel threads (1995) ![]() ![]() | |
Jennifer Akullian |
We're All in This Together (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) | |
Mawuli Akussah |
Developing a Marker-based Handheld Augmented Reality Application for Learning Mathematics (2018) ![]() ![]() | Siehe Developing a Marker-based Handheld Augmented Reality Application for Learning Mathematics (2018) ![]() ![]() |
Alberto Montresor et al. |
Schizophrenie und Familie The Balinese Character (1942) Kommunikation (1951) Naven (1936) | |
Iris Nieding et al. |
Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt (2023) ![]() ![]() | Siehe Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt (2023) ![]() ![]() |
Jens Möller et al. |
Digitale Schreibförderung im Bildungskontext (2023) ![]() ![]() | Siehe Digitale Schreibförderung im Bildungskontext (2023) ![]() ![]() |
Johannes Grapendorf et al. |
Motivated Processing of Health-Related Information in Online Environments (2017) ![]() ![]() | Siehe Motivated Processing of Health-Related Information in Online Environments (2017) ![]() ![]() |
Sandra Tschupke et al. |
Lernen 4.0 für pflegerische Berufsgruppen (2024) ![]() ![]() | Siehe Lernen 4.0 für pflegerische Berufsgruppen (2024) ![]() ![]() |
Arwa Y. Al-Aama |
The effect of visualizing roles of variables on student performance in an introductory programming course (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) | |
Ilgim Veryeri Alaca |
Fine arts perspective in user interface design (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) | |
H. Alamäki |
Mobile learning in teacher training (2003) ![]() | Siehe Mobile learning in teacher training (2003) ![]() |
Santiago Alamillo |
Using multimedia communication technologies in distance learning (1997) ![]() ![]() | |
Kirsti Ala-Mutka |
Mapping Digital Competence (2011) ![]() ![]() A Survey of Automated Assessment Approaches for Programming Assignments (2005) ![]() ![]() |
|
David Alan Grier |
Integrating Computer Science with Statistical Analysis (1991) (erschienen in Computer Science Education 1/1991) | |
Roger Alan Pick |
The impact of computer-aided software engineering on student performance (1991) ![]() ![]() Developing expertise in expert system development by developing prototypes for actual commercial applications (1992) ![]() ![]() | |
R. Alan Whitehurst |
Developing laboratories for the SIGCSE computing laboratory repository (1997) ![]() ![]() | |
Solomon Alao |
Integrating Tablet PC Technology into the Dimensions of Learning Pedagogical Framework (2006) | Siehe Integrating Tablet PC Technology into the Dimensions of Learning Pedagogical Framework (2006) |
Satu Alaoutinen |
Student self-assessment in a programming course using bloom's revised taxonomy (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) Evaluating the effect of learning style and student background on self-assessment accuracy (2012) ![]() ![]() Effects of learning style and student background on self-assessment and course performance (2010) ![]() ![]() Are computer science students different learners? (2010) ![]() ![]() | |
Bernardo Alarcos |
Quality of service over Ethernet for telelearning applications (1999) ![]() ![]() | |
James E. Alatis |
GURT '83 (1983) ![]() ![]() |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 10.07.2024
(c) beat.doebe.li 1996-2024 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)